Start > Körkortsforum > Lurad på pengar?

Lurad på pengar?

Sebbesite 2009-04-07 19:56 ! Citera #
Har äntligen börjat att övningsköra privat, då jag kände att körskolan bara lurade mig på pengar. Någon som känt likadant?
Gäst 2009-04-07 20:02 ! Citera #
Inte än... Men det förstås, skolor är väl olika precis som allt annat. Varför denna känsla?

Notera nu att det är typ hälften av alla privatister som kuggar sig vid uppkörning, men bara 20-25% körskole-elever...
Johännie 2009-04-20 15:39 ! Citera #
Jag kan tänka att man känner sig lurad på pengar om man börjar från början på körskola, typ kör på parkeringar tre lektioner och betalar 500 spänn per styck, men om man börjar hemma och sen kör några lektioner på körskola tycker jag inte det. Jag kunde i princip köra bil när jag började på körskola och då lär man sig mycket mer på en timme. De där extra sakerna, ”finslipet”, vad de kollar på på uppkörningen, etc. Jag tycker att det har varit väl värt pengarna!
me 2009-04-29 15:40 ! Citera #
Jag kände att de försökte lura mig. Jag har kört själv jättemycket och kan köra bra det tycker jag och mina tre handledare. Men när jag skulle köra på en körskola (som jag redan är inskriven i och har gjort mina teorilektioner på) så ville inte körskoleläraren berätta för mig vad jag kunde göra bätte och vad jag gjorde bra, han satt och berättade för mig om miljökörning halva lektionen o andra halvan fick jag köra lite. Han ville inte boka tid åt mig så att jag kunde göra halkan förrän jag hade tagit massor mer körlektioner, minst en i veckan med honom hela sommaren sa han. Annars skulle jag slösa pengar i onödan för jag skulle inte få godkännt på halkan. (har det hänt någon att man inte fått godkännt på halkan o vad berodde det på?) DET var bara för att tjäna pengar. De försökte även få mig att betala för EN körlektion TVÅ gånger. Jag villebyta körskola MEN de var inte mycket bättre där. jag MÅSTE köpa deras teorilektioner också för att få börja på deras skola. Så nu har jag bokat halkan själv och efter det ska jag boka teori och körprov själv. Vägrar trafikskolorna hjälpa en bara för att man inte känner för att lägga ner en massa pengar på deras oändliga lektioner så kan man strunta i det.
Gäst 2009-05-05 19:53 ! Citera #
Alla mynt har två sidor. Såklart att trafikskolor vill tjäna pengar. Men det kostar också med tänk på ojleförbrukning och bilar, personaler. Eller...?
Anita91 2009-05-18 15:06 ! Citera #
Dem lurar en på ganska mycket pengar ja!! sen drar dem ut på utbildningarna med för att tjäna ännu mer !
Pelmazo 2009-05-18 21:55 ! Citera #
Har kört riktigt mycket hemma och sedan har jag tagit 4 körlektioner. Ändå sa körskolan idag att de skulle krävas 10 lektioner till. Men det är som det är, vill vara säker på uppkörningen, så det är väl bara att betala och se glad ut.
Bremmers 2009-06-15 11:39 ! Citera #
Jag känner exakt samma som du. Därför vägrar jag ta några lektioner. Eftersom man kan göra fyra uppkörningar för priset av ca 10 lektioner tycker inte jag att det är värt det.

Sedan är många lärare medvetet långsamma och får en att ta onödigt många lektioner har jag hört.
Gäst 2009-06-15 21:34 ! Citera #
Ibland är det så att men tänker att men blir Lurat av trafikskolor jag känner mig det också . fast hur ska men göra för det. om men börjar om på ny trafikskola så ska men betala pengar om för att få utbildning början. :o
Gäst 2009-06-18 15:07 ! Citera #
Ja de är lätt att känna så när varje lektion kostar så mycket och de vill att man ska köra fler och fler lektioner för att tjäna så mycket som möjligt. Därför är det bra att även göra de du gjorde, dvs köra privat för mängdträning.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest