Start > Körkortsforum > Tips inför uppkörningen

Tips inför uppkörningen

Gäst 2011-09-08 14:30 ! Citera #
Hej :) Jag ska ge er tipps inför uppkörningen. Uppkörningen kan leda till att man blir för nervös och kör jättedåligt på uppkörningen och blir kuggad. Jag känner en som blev kuggad på uppkörningen 9 gånger innan han fick sitt körkort. När han försökte den tionde gången så lcyckades han. Jag ska ge er tips som kanske hjälper er att klara uppkörningen och det är dessa:
1. Sov ordengtligt dagen innan uppkörningen. Sov minst 7-9 timmar. Sover man bara 5 eller 6 timmar så blir man väldigt trött och man kan inte koncentrera sig. tex att man gör fler flera gånger eller får motorstopp på uppkörningen.
2. Övningkör med din handledare på vägarna där uppkörningen är så du blir van att köra på dom vägarna. Tex om uppkörningsmannen ber dig att göra en självständig vändning så kanske du kör förbi flera vändningsmöjligheter och det gör att du blir kuggad på uppkörningen.
3. Om du är nervös inför uppkörningen så ta djupa andetag och låtsas att det är bara en vanlig körlektion. Tänk inte på att den personen du sitter bredvid framme i bilen är en uppkörningsman. Men du måste naturligtvis lyssna på vad han säger!

Kom ihåg! Ta det bara lungt så kommer det att gå bra! :) ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo