Start > Körkortsforum > Klarade teoriprovet idag!

Klarade teoriprovet idag!

Ahmet 2011-09-06 21:27 ! Citera #
Såsom rubriken lyder tog jag körkortet idag och jag ska berätta hur.
Förlåt om jag inte följer en röd tråd.

Fick 50 innan teoriprovet efter att ha tränat på;
Bonniers trafikskola
körkort . s e
TEO 2011
laddade ner dom från piratebay och tänkte göra teoriprovet (1a gång) eftersom jag till slut klarade alla deras teoriprov ganska enkelt.

Fick 50 och blev såklart lack för det kom skitsvåra frågor, tyckte jag åtminstone vid det provtillfället.

4 dagar innan mitt 2a försök till ett grönt teoriprovsresultat så blev jag medlem här och tränade på alla delar, svarade rätt på alla frågor slutligen på alla provdelar (miljö, fordonskännedom, trafiksäkerhet, trafikregler.) Rensade alla. Och gjorde trafikregler och ett ”riktigt” prov en sista gång.
Nu idag gick jag för att göra provet och använde ALL tid för att läsa tydligt, svara rätt och överblicka alla svar.
Tryckte på avsluta och fick 56!!!!!!!! Hoppade upp från stolen och sträckte ut mina armar i vinstglädje haha.
Och provet såg klart mycket enklare ut även om minst 80% av frågorna var similära från 1a provtillfället.
Tror helt ärligt att det var tack var det den här sidan.

Hjälpte körkortonline er också?

PS: tips för körkortonline övningarna, läs förklaringar på frågorna ni haft fel på och även godkänt också ibland om det känns osäkert på vissa frågor. Men alltid viktigt att läsa förklaringar för frågor man inte haft godkänt på.
Jonathan 2011-09-06 22:21 ! Citera #
Grattiiis!!
Jag registrerade precis ett konto nu. Nu skall jag öva öva öva!!! :-)
Använder också körkort.se - Men den sidan verkar vara ett stort skämt, alldeles för enkelt!
Ahmet 2011-09-07 00:12 ! Citera #
Jonathan
Grattiiis!!
Jag registrerade precis ett konto nu. Nu skall jag öva öva öva!!! :-)
Använder också körkort.se - Men den sidan verkar vara ett stort skämt, alldeles för enkelt!


Inte ett stort skämt men man måste kolla upp allting själv och det kostar dubbelt så mycket..
Föreslår att du gör alla delar var för sig.

Exempelvis: du inställer dig imorgon på onsdag, att plugga 3-5 timmar på trafikregler. Då gör du 15 frågor, dom du har rätt på upprepas inte men dom du har fel på upprepas nästa gång du tar 15 frågor tillsammans med nya frågor. Dom du har fel på där fortsätter i dom följande 15 frågorna. OSV OSV. Men ta 15 frågor i taget. Sammanlagt är det kanske 150-250 frågor för varje del som man ska ha godkänt i.

Ta 15 frågor i taget eftersom det är lagom kort, så du får veta resultatet snabbare. Dom du har fel på kommer inte vara lika många som om du tillexempel tar 65 frågor åt gången. Det ger dig möjlighet att plugga mindre och effektivare och snabbare. 10 frågor i taget om du vill också men det kan bli segare. 20 frågor går också bra.

När du inte har frågor kvar på just den delen (du märker att frågorna tar slut, i slutet). Återigen exempelvis trafikregler, då fortsätter du till andra. Och så vidare :)

leset.blogg.se/images/2008/teoriprov2_1205941226_1147914.jpg

Exempel på hur många poäng man kan få för varje del.

Jag hade

6 av 7
5 av 5
11 av 16
29 av 32
5 av 5
Gäst 2011-09-09 11:36 ! Citera #
”Hjälpte körkortonline er också?” Oh ja. Jag klarade teoriprovet på första försöket (64 av 65) den siste augusti. Även uppkörningen gick bra första gången, så i onsdags (7/9) kunde jag ringa runt till släkten och stolt överraska dem med att jag hade tagit körkort.

Att teorin gick så bra som den gjorde berodde på följande:
* Jag har läst mycket i körkortsboken (dock en gammal upplaga - tror den trycktes 2005. Därav att jag kompletterat med teori på internet och pyttelite av bonniers trafikskola 2010).
* Jag har läst mycket teori här på Körkortonline
* Jag köpte ett sånt där provkonto här ungefär en månad före provet, och gjorde bara fulla prov på tid. Gick sedan igenom alla frågor - även de jag hade svarat rätt på - och läste igenom förklaringarna.
* Jag har hela tiden försökt förstå det jag läser, varför det är som det är. Det blir lättare att komma ihåg det då och dessutom har man ju mer nytta av teorin när man väl är ute och kör, om man faktiskt har förstått den.

Tack vare de proven här kände jag mig väl förberedd för det riktiga provet. Man får en chans att lära sig lite om hur en kuggfråga kan se ut och hur oerhört viktigt det är att läsa frågorna noga innan man svarar. Dessutom får man genom statistiken en bra bild av vilka områden man kan bra och vad man kanske behöver läsa lite mer om. Så jag rekommenderar alla som pluggar för körkort att köpa ett provkonto här :)
Gäst 2011-09-12 19:25 ! Citera #
Grattis till körkortet! Jag har också använt mig av TEO2011 och kan verkligen rekommendera det till alla. Det innehåller väldigt bra frågor om allt från vart du fyller på kylarvätska till hur avgaserna påverkar miljön. TEO har även ett prov som är upplagt på precis samma sätt som det riktiga teoriprovet vilket gör att man kan få känna på hur det ser ut osv.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov