Start > Körkortsforum > Var kan man hyra en bil med du…

Var kan man hyra en bil med dubbelkommando?

Gäst 2011-09-06 15:05 ! Citera #
Nån som vet var man kan hyra en bil med dubbelkommando om man vill köra upp privat och inte vill hyra av trafikverket? Helst skall man kunna hyra bilen inom Stockholmsområdet eftersom det är där jag bor.
madi&marti 2013-05-09 15:07 ! Citera #
snallasvara


Jag vet och ursäktar att jag drar upp en gammal tråd, men vad leder det numret till? Och om det är en trafikskola, hyr de även ut fastän att man inte tagit lektioner där förut?

Väldigt tacksam för svar.


Vi har kollat upp google, hitta och eniro och inte funnit vart numret leder. Det tycks inte finnas någon mottagare till numret :)
magganbil 2013-05-10 12:22 ! Citera #
Detta hittade jag:
www.blocket.se/stockholm/Lan_av_bil_automat_dubbelkomando_uppkorning_45119153.htm?ca=14&w=3&last=1
Dubbelkommando.se 2013-07-24 05:24 ! Citera #
Du kan boka bilen med godkänd Dubbelkommando infor provet:
Dubbelkommando.com
Gäst 2014-09-29 19:11 ! Citera #
Finns hos rembjer.se
Priser finns hos
fogelstrafikskola.se/prislista/

Hämtar bilen i Solna
Björn He 2019-07-01 00:34 ! Citera #
Finns det inte trafikskolor som hyr ut sina bilar till uppkörningselever? Då kan man väl hyra bil av trafikskola, trafikskolornas bilar måste ju ändå enligt lag ha dubbelkommando? Eller hyr trafikskolorna bara ut sina bilar till sina elever när det är dags för dem att köra upp efter avklarad trafikutbildning?

Jag tycker det vore bra om man kunde hyra bil för uppkörning av trafikskola, då skulle man ju kunna avskaffa möjligheten att hyra uppkörningsbil av Trafikverket så att Trafikverket kan slippa äga uppkörningsbilar, det kostar ju pengar att äga fordon. Dessutom brukar man ju behöva tid på sig att lära sig hur man bör manövrera och handskas med den bil man kör upp med, då kan det ju vara bra att hyra en bil av t.ex. en trafikskola och snabbt övningsköra den innan uppkörningen börjar så att man vet hur uppkörningsbilen fungerar i förväg.
Gäst 2019-07-01 11:31 ! Citera #
Björn He 2019-07-01
Finns det inte trafikskolor som hyr ut sina bilar till uppkörningselever? Då kan man väl hyra bil av trafikskola, trafikskolornas bilar måste ju ändå enligt lag ha dubbelkommando? Eller hyr trafikskolorna bara ut sina bilar till sina elever när det är dags för dem att köra upp efter avklarad trafikutbildning?

Jag tycker det vore bra om man kunde hyra bil för uppkörning av trafikskola, då skulle man ju kunna avskaffa möjligheten att hyra uppkörningsbil av Trafikverket så att Trafikverket kan slippa äga uppkörningsbilar, det kostar ju pengar att äga fordon. Dessutom brukar man ju behöva tid på sig att lära sig hur man bör manövrera och handskas med den bil man kör upp med, då kan det ju vara bra att hyra en bil av t.ex. en trafikskola och snabbt övningsköra den innan uppkörningen börjar så att man vet hur uppkörningsbilen fungerar i förväg.
En körskola fokuserar ju först och främst på sina egna elever, och tillhanda håller dom i första grad deras bilar.
Skulle det däremot finnas en lucka där ingen av deras elever ska ha en körlektion eller körprov, så kan man få hyra en körskolas bil även om man INTE är en inskriven elev på just den körskolan.
Men det är väldigt sällan det klaffar eftersom en körskola har ju oftast sina bilar i rull..

Men det motsäger lite av det du själv skriver. Du skrev att man behöver tid på sig att lära känna en bil, så vad gör det för skillnad om du hyr en körskolebil eller kör i Trafikverkets bil? I slutändan så har du ju lika lite tid på dig att lära känna en den bil du då kör..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor