Start > Körkortsforum > Teoriprovet

Teoriprovet

popup_pete 2009-04-07 01:21 ! Citera #
Känner mig osäker på provet, kanske nervös eller nåt.

Är det flera korrekta svarsalternativ eller är bara ett svar rätt?
Hur många frågor är det och hur många rätt behöver man?

Gör man uppkörning samma dag nu eller är det bara ett förslag?
Sebbesite 2009-04-07 19:57 ! Citera #
Bara ett rätt!
Man behöver nog 51 eller 52 tror jag...
Ja, varför inte ha det samma dag.. det hade ju varit skönt!
karin 2009-04-08 17:13 ! Citera #
Det är ju ganska bra att teoriprovet innan, kanske en vecka eller så. Om man inte klarar det hinner man skriva om det innan det är dags för uppkörning!
Gäst 2009-04-08 18:36 ! Citera #
popup_pete
Känner mig osäker på provet, kanske nervös eller nåt.

Är det flera korrekta svarsalternativ eller är bara ett svar rätt?
Hur många frågor är det och hur många rätt behöver man?

Gör man uppkörning samma dag nu eller är det bara ett förslag?
8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Rivera 2009-04-26 18:18 ! Citera #
Man måste ha 52 rätt av 70, varav 5 frågor är kontrollfrågor. Fast jag har inte förstått vad kontrollfrågorna är bra för?
Martin 2009-05-04 18:43 ! Citera #
Kontrollfrågorna kan man inte få fel på om jag är rätt ute. Så man behöver 52 rätt av 65 frågor.
Nucleus 2009-05-19 03:16 ! Citera #
Hur teoriprovet går till
Förberedelser

När du kommer till förarenhetens kontor ska du normalt fotografera dig i fotoautomaten som finns där (kostar 80 kronor). Det kan bli kö till fotoautomaten, kom därför i god tid innan uppskrivningen.

Efter fotograferingen ska du skriva din namnteckning. Du får skriva på en pappersbit som ligger ovanpå en digital plastplatta. Därefter visar receptionisten dig hur namnteckningen och fotografiet blev på en datorskärm. Du får skriva om namnteckningen ett rimligt antal gånger om du inte skulle vara nöjd.
Provet

* Legitimationskontroll innan teoriprovet börjar.
* Provet görs på en dator och finns på över 10 språk samt med uppläsning av frågorna.
* 50 minuter provtid.
* 65 frågor + 5 testfrågor (testfrågorna används för utvärdering och räknas inte in i resultatet).
* 52 rätt av 65 frågor (80 %) är godkäntgränsen.
* Ett bildspel med instruktioner och förklaringar visas innan (räknas inte in i provtiden).
* Resultatet syns direkt när du är klar med alla frågor.
* Du får ett papper av provledaren med ditt resultat.
* Om du har särskilda skäl kan du få göra teoriprovet muntligt eller med en tolk. Provtiden kan även förlängas.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor