Jag har nu kört 18 enkel lektioner a 40 min.Jag har tyvärr ingen att övningsköra med så kör enbart på trafikskola.
Håller fortfarande på med upp o nerväxling och hade lektion senast igår som gick åt skogen. Min lärare har tidigare sagt till mig VAD jag ska göra hela tiden. Gårdagenslektion sa han INTE så mycket utan var mest tyst och ja gick helt åt skogen. Blev bla att jag växlande alldeles för tidigt, gjorde några för kraftiga inbromsningar och nu blir det fortsatt träning på upp och nerväxling minst 3 lektioner till fast min bilskolelärare sa lektionen innan att jag skulle få börja köra i stadstrafik (kör nu i ett villaområde).
Dock vet jag felet istället för att tänka själv tidigare lektioner har jag enbart lyssnat på min trafiklärare och inte ”tänkt” själv. Vet jag borde ha sagt till min trafiklärare mycket tidigare men varje gång jag gör ”fel” så blir han grinig och suckar. Detta bidrar till att jag INFÖR varje körlektion och under körlektionen är nervös vilket påverkar körningen.
Vet inte alls vad jag ska göra riktigt? men iallfall känns som det går sämre o sämre och att det bara tickar iväg massa pengar. Jag har inte frågat hur många lektioner till jag behöver men ja lär ju vara en hel del. Sen de jag fått öva på är starta o stanna bilen (inga problem) och upp och nedväxling, kört runt i ett villa område med lite lite bilar. Då fattar ni hur mycket det är kvar!