Start > Körkortsforum > Klarade teorin idag :)

Klarade teorin idag :)

egentligenshandi 2011-08-29 12:31 ! Citera #
Klarade teoriprovet idag, fick 60 av 65. Supernöjd! Tyckte dock att frågorna (eller snarare svarsalternativen) var onödigt luddiga i vissa fall, betydligt luddigare än frågorna här. Mitt tips är att verkligen kunna de exakta formuleringarna i reglerna. Finns tyvärr ingen genväg, det är bara att plugga ordentligt! Inte för att det är någon exakt jämförelse, men jag har snittat på kanske 95% på proven här och kanske 85-90% på TEO-proven, och fick alltså 92% på det riktiga provet. När jag gick igenom frågorna en extra gång räknade jag att det var 13 frågor som jag var osäker på, kanske 5 av dem hade jag knappt någon aning om vad som var rätt.

I vilket fall som helst har jag haft superstor nytta av frågorna här, jag rekommenderar verkligen att köpa (eller vinna 8-) ) ett konto!
Gäst 2011-08-31 11:23 ! Citera #
Grattis! :D
Är det formuleringarna med trafikregler som du syftade på?
Vad tyckte du att den större delen utav frågorna handlade om(miljö, trafikregler, personliga förutsättningar etc.)?

Tacksam för svar!
egentligenshandi 2011-08-31 15:10 ! Citera #
Jag tyckte inte det var så många frågor om miljö. Det som var luddigt var att svarsalternativen var i vissa fall väldigt lika varandra, och man måste verkligen tänka till och LÄSA ordentligt för att språket de använder är tvetydigt i vissa fall. Sedan är fotona de använder dåliga, de är inte lika skarpa som de i testfrågorna här, och går inte att förstora lika mycket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor