Start > Körkortsforum > Taxi chafförer??

Taxi chafförer??

Gäst 2011-08-25 10:19 ! Citera #
Är det bara jag eller är alla taxi chafförer helt korkade när de kör på vägarna? De verkar inte ha ett dugg koll på vilka regler de gäller i korsningar och vad väjningsplikt är.

Vad kan de bero på vrf gör de så? :x
Gäst 2011-08-25 11:14 ! Citera #
Dem har alltid bråttom och dem reglerna tro mig deras prover och uppkörning är mycket svårare än vanlig uppkörning och teori
daanieel21 2011-08-25 18:26 ! Citera #
Jag håller med dig till 100%. Antagligen tror de att de kan göra vad de vill eftersom de är taxi chafförer.
Zofiacecilia 2011-08-25 18:39 ! Citera #
Ja taxichafförer kör ofta knepigt det kan jag hålla med er om, inte minst utomlands men där är det andra regler.
sas 2011-08-25 18:42 ! Citera #
Hej,
jag tror att taxi chaffören år bråtom därför att de inte tänka på vilka regler som gäller på vägen.
Gäst 2011-08-26 18:29 ! Citera #
Grejen e ju att i trafiken ska alla samspela och inte göra hastiga beslut som kan innebära en fara för de andra trafikanterna. Men taxi chaffisar verkar skita it fullständigt, sen kör vissa fulla också.

Bara för att deras teoriprov och uppkörning är svårare än B körkort betyder de inte att de kan göra va de vill.
Gäst 2011-08-26 20:05 ! Citera #
Ja ja nu snackar vi om hur man skall köra men när ni för körkort så akta er ni kommer att bli likadana som dem o du som anklagar att dem kör alkoholpåverkade har du åkt med en sån taxi förare då borde du ringa polisen under resan så att dem tar han

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest