Start > Körkortsforum > Nervositet

Nervositet

sarawarneryd 2011-12-15 11:54 ! Citera #
Tänk inte så mycket innan!! Det finns folk som har gjort värre saker än du på t ex en lektion, och körskolelärarna har säkert sett det mesta i sina dagar. Likadant på en uppkörning så har lärarna förståelse för att man är nervös och känner press. Och tänk, det finns folk som har krockat och kört in i staket och liknade, och det kommer ju förhoppningsvis inte ni göra? Right? :) Och ofta är det så att man klarar av mer än vad man tror och i en pressad situation kan det till och med vara så att din prestationsförmåga ökar! Så lycka till nu allihopa, och var inte så nervösa för det löser sig till slut :)
Gäst 2012-04-06 16:01 ! Citera #
Var också väldigt nervös i början. Om din nervositet inte släpper kanske du inte har en lärare som verkligen uppmuntrar och gör dig mindre stressad. Du kan ju prova köra med någon annan. Jag har kört med tre olika lärare. Den första satt som en pinne där bredvid och var sur och väldigt tyst. Den andra var vimsig men det kändes bättre med den läraren :) Den sista jag övningskörde var med en kvinna i samma ålder. Hon peppade mig och var positiv och det kändes som plötsligt kunde jag det här jättebra och körde utan stress. Kom ihåg att du är en elev och inget proffs. Det ska gå hackigt, det sker flera misstag. Men det är ju därför man övar. En lärare som inte uppmuntrar en borde inte vara trafiklärare.
marie 2013-06-16 18:05 ! Citera #
Hejsan! Jag undrar hur du pluggade till ditt teoriprov? hur fick du tag på material och hur du pluggade, alltså på egen hand eller på körskola? :)
Mvh Marie

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor