Nolltolerans mot alkohol i trafiken ?
I Sverige har vi en lag som kräver absolut NOLLTOLERANS av narkotika i trafiken.
Om nu denna lagen finns på narkotika, varför fastställs inte en ny lag som innebär NOLLTOLERANS på alkohol också?
Då skulle problemet:
”Äsch, eftersom jag inte har druckit så mycket så har jag förmodligen inte överskridit den där 0.2 promille gränsen. Jag tar bilen hem!”
Många där ute vet nog inte hur mycket man behöver dricka – eller rättare sagt: hur LITE man behöver dricka för att komma upp i gränsvärdet för rattfylla. Och eftersom alla reagerar olika på alkohol och får olika värden så gör det saken ännu svårare.
Därför tycker jag att det BORDE vara NOLLTOLERANS mot alkohol i trafiken.
Har du druckit – KÖR INTE … Oavsett hur lite du kan tänkas ha druckit…
Vad tycker ni?
// Wookiiee
Menas det inte med noll tolerans att det blir inte skadade och dödade i trafiken dem strävar efter detta då e det självklart att dem som kör alkohol påverkade blir tagna för eller senare .
det behövs ingen lag på det det är SJÄLVKLART att man skall icke köra när man har druckit.
jag vet inte om du har körkort eller ej men i alla fall om du håller på att ta den det e bättre att du ägnar den tid att studera och lära att klara den eftersom i varje rubrik diskuterar du lagar att det borde vara si o så eller är det bara att skriva nått att få tillgång till frågorna o bli veckans vinnare ?vem bryr sig om dina åsikter om alla dessa lagar .lagarna finns att följa punkt slut
Håller med om att det bör vara nolltolerans mot alkohol. Förstår heller inte varför det inte är det. En alkoholpåverkad person är en större trafikfara än folk förstår. Framför allt är det svårt för unga män att förstå att även om man dricker EN öl så kan faktiskt reaktionstiden förlängas och koncentrationssvårigheter kan uppstå. Detta är vetenskapligt bevisat och jag tycker därför att nolltolerans mot alkohol bör finnas i trafiken!
Någon som misstycker?
Senaste foruminläggen
Rubrik