Start > Körkortsforum > En fråga om parkeringsregel.

En fråga om parkeringsregel.

Gäst 2011-08-20 13:14 ! Citera #
Hej.

Där jag bor finns en parkeringsplats och där kan man parkera i 2 timmar mellan kl 9-16. Min fråga är: om jag parkerar bilen kl 15 med inställd p-skiva i bilen, kan jag låta den vara parkerad tills kl 8 nästa morgon utan att få några böter?

Hoppas att få svar.

Mvh Behruz
Harmonization 2011-08-20 22:32 ! Citera #
Såvida det inte står att det råder parkeringsförbud övrig tid, så är jag ganska säker på att den grundläggande parkeringsregeln gäller. 24 timmar, alltså! :)
Med andra ord, det blir inga böter såvida du inte låter bilen stå kvar till över 9.
Gäst 2011-08-21 08:56 ! Citera #
Harmonization
Såvida det inte står att det råder parkeringsförbud övrig tid, så är jag ganska säker på att den grundläggande parkeringsregeln gäller. 24 timmar, alltså! :)
Med andra ord, det blir inga böter såvida du inte låter bilen stå kvar till över 9.



Ok. tack.
sten 2011-08-21 15:32 ! Citera #
Det gäller att kika efter parkeringskyltarna och hålla koll på vad klockan är, det hände mig att jag var hos en kompis på kvällen sen sov jag kvar och när jag kom ut på morgonen så hade jag fått böter. jag hade stått 20 min utan att betala. så det gäller att planera lite.
Gäst 2011-08-21 18:44 ! Citera #
sten
Det gäller att kika efter parkeringskyltarna och hålla koll på vad klockan är, det hände mig att jag var hos en kompis på kvällen sen sov jag kvar och när jag kom ut på morgonen så hade jag fått böter. jag hade stått 20 min utan att betala. så det gäller att planera lite.


Ok.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest