Start > Körkortsforum > Dyrt att ta MC körkort?

Dyrt att ta MC körkort?

Gäst 2011-08-18 19:14 ! Citera #
Just nu håller jag på att ta B - körkort och därefter vill ja ta MC körkortet, är det någon som vet hur det går till då. Är det likadant med handledarutbildningar och riskettan , halkbana osv eller gäller det bara för B körkort?

Jag har också hört att alla saker försvinner efter att man tagit B körkortet , dvs halkbanan,riskettan osv och att ifall man blir av med sitt körkort måste man göra om allt.

Någon som vet?
anton 2011-08-22 09:01 ! Citera #
driven
Just nu håller jag på att ta B - körkort och därefter vill ja ta MC körkortet, är det någon som vet hur det går till då. Är det likadant med handledarutbildningar och riskettan , halkbana osv eller gäller det bara för B körkort?

Jag har också hört att alla saker försvinner efter att man tagit B körkortet , dvs halkbanan,riskettan osv och att ifall man blir av med sitt körkort måste man göra om allt.

Någon som vet?



Jag kan svara på fråga nummer 2. Blir du av med körkortet innom 2 år efter du tagit kortet så måste du göra om allt du nämnde. Du har en såkallade prövotid och inom de 2 åren måste du köra nästintill perfekt och inte göra någon större överträdelse för då kan kortet ryka.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest