När får man körkortet efter godkänd uppkörning?
Hur lång tid brukar det ta att få det riktiga körkortet efter godkända teori- och körprov? Det står ”inom ett par dagar” på körkortsportalen, men det kan ju betyda vad som helst...
Jag har hört att det max brukar ta en vecka för att få det rosa kortet
Hej!
Jag vet inte heller riktigt. Du får ju ett preliminät körkort (ett papper) tills dess att du fått ditt riktigt körkort med foto på. Om du vill ha ett annat foto än det som togs kommer det också ta längre tid så är värt att ha i åtanke.
Min kompis fick sitt riktiga kort efter en vecka och hon använde sitt ordinarie foto så det kan nog variera!
Hoppas det var till någon hjälp!
/Frida
Jag klarade uppkörningen den 7:e september (en onsdag). Den 9:e september (fredag) fick jag inbetalningskortet från trafikverket (körkortstillverkning 150 kr och fotografering 80 kr). Den 12:e september (måndagen efter uppkörningen) fick jag en avi där det stod att körkortet kunde hämtas ut hos posten. Så det tog 5 dagar (inkl. 2 helgdagar) från godkänt körprov tills jag hade det riktiga körkortet i handen.
Brukar ta några dagar, max en vecka efter uppkörningen..
Körde upp en måndag, hämtade ut körkortet på posten på onsdagen..Tog knappt tre dagar!
För mig tog det 2 dagar fast jag körde upp mitt i sommaren när det är högtryck på Transportstyrelsen
Körde upp en tisdag morgon, hade körkortet på torsdag eftermiddag
Vad jag kommer ihåg tog det 5-10 dagar att få mitt körkort. Jag körde runt på min legitimation.
Fick den efter 4 dagar, jag tog den på fredag, och fick den på tisdag
Senaste foruminläggen
Rubrik