Start > Körkortsforum > Varför köpa en osäker bil?

Varför köpa en osäker bil?

Gäst 2009-04-05 17:22 ! Citera #
Visst är det roligt att ha en snygg bil, men varför välja snygghet framför att ha en säker bil?
Gäst 2009-05-05 14:54 ! Citera #
Precis, men sen finns det ju även säkra bilar som också är snygga.
Heulwen 2009-06-04 00:29 ! Citera #
Säg det du, jag äger en osäker men dock ful bil som jag har övningskört i. :D
Varför? För jag inte haft råd med någon annan, fick den för 5000:- dock i fint skick ”kompispris”.
Sylver 2009-06-06 11:32 ! Citera #
Varför skall man krocka? Det är ju något man ska undvika och lcykas man med det kan man likväl köpa en snygg bil :P

För mig blir det nog en liten billig sak när jag väl blir klar.
Tommy G 2009-06-15 16:44 ! Citera #
Nästan alla bilar går att göra snygga. Byta ut små saker så som fälgar, lackera små detaljer, byta upp sig till nyare lysen mm.
Rossi 2009-06-17 01:52 ! Citera #
Klart säkerhet prioriteras före estetik! Tycker man tvärtom tycker jag att man har sina prioriteringar fel. Men de flesta bilar är ju helt OK utseendemässigt, och modeller (även småbilar) från -00 och framåt är betydligt mycket säkrare än stora bilar från 80-90 tal. Det har gjorts krocktester mellan en volvo 740 från 80-talet och en modern småbil och volvon blir totalkvaddad! Detta beror på att småbilen har deformationszoner och ett modernare chassi som sprider ut kraften över hela bilen, istället för att koncenterara på en specifik zon.

Så är det!
Mvh
/Rossi
Gäst 2009-06-22 02:39 ! Citera #
Precis; -Varför köpa en osäker bil?

många köper en billig ’skruttbil’ som första bil det är förståligt eftersom den är billig och många, inklusive mig, har inte riktigt råd med det nyaste och säkraste... Jag ska dock försöka sparaihop till en säkrare bil än de allra billigaste eftersom jag tycker att mit liv är värt lite mer... och jag har hälldre ett längre liv än det nyaste modet. (dvs. sparar in på klädköp m.m.)
...Ofta är dessa skrutt bilar även ganska omiljövänliga, drar mkt bränsle vilket kommer bränna hål i plånboken på längre sikt.
Syrianska 2009-06-23 16:41 ! Citera #
En liten och en säker.
Slashing 2009-06-24 00:16 ! Citera #
En liten snabb fråga, har funderat på en golf årsmodell -89. Hur säkra är dessa på en skala? De ser ju inte överdrivet krocksäkra ut, men är en billig bil att köra iaf i dessa dyra bensintider.
kozlov 2009-07-06 10:46 ! Citera #
Man kanske inte har råd med en säker eller en snygg :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov