Start > Körkortsforum > Intensivutbildning

Intensivutbildning

Layen 2011-08-15 12:19 ! Citera #
Hej alla där

Jag har en stor fråga. Hur eller med vad, ska jag börja först för att ta körkort? Gärna inom 2 månader eftersom jag har pengarna och vill alltså gå på en intensiv utbildning. Jag bor i Allingsås men jag behöver några tips om den bästa körkortsskolan där ute. Jag har studerat några och frågat om priset, de flesta ligger på 15-20 tusen men några av dessa låter helt enkelt inte pålitliga, ni vet den känslan man får när det känns fel? Såna hatar jag och brukar blocka ut alla sådana känslor.

Jag är klar med högskolan och behöver alltså körkortet mer än någonsin till jobb för att pendla mellan städer osv, så snälla skriv inlägg så kommer jag läsa vad ni tycker eftersom jag vill gärna höra er åsikt! :)
Gäst 2011-09-07 12:33 ! Citera #
Hej!
Om du har en (eller flera) handledare kommer det att underlätta din inlärning jätte mycket. Mitt tips är i så fall att du lär dig grunderna till att köra. Starta bilen, lägga i växel etc etc. och att sedan anmäla dig till en intensivkurs. Dessa kan vara utformade på olika sätt men min kompis hade två lektioner om dagen och körde med sin privata handledare emellan för att få extra inlärning och övningstid.
Och innan du bokar in dig på en intensivkurs rekommenderar jag att du besöker de olika körskolorna i ditt område och kollar av så att du är säker på att du hittar den bästa. Gillar du personalen? Gillar du körskolärarna? Verkar de pedagogiska? Passar deras tider ditt schema(om du har ett)? Har de möjlighet att låta dig träna teori frågor på skolan? eller hemma?
Lycka till! :)
Gäst 2011-09-13 18:15 ! Citera #
Jag tänkte bara lämna ett tips om intensivutbildningar i Linköping och Norrköping!

Om du har möjlighet att åka hit och ta så får du kortet på två veckor och körskolan fixar med boende! Runt 12000 brukar själva kortet kosta om du klarar dig på 18 lektioner, och boende vet jag inte men det går nog att kolla upp :)

Lycka till hur du än gör!
adam1992 2011-09-14 09:58 ! Citera #
Vill du verkligen ha en INTESIV utbildning, som samtidigt är PÅLITLIG, rekomenderar jag dig att ta den i en liten stad. Då de ofta har ca 2 körskolor bara, och där måste de båda konkurrera med varandra vilket resulterar i 2 bra körskolor med utbildade lärare som kan hjälpa dig väldigt mycket vid funderingar osv.

Kort sagt, har du möjlighet, ta dig till en liten stad!

/Adam

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest