Start > Körkortsforum > Uppkörning, lärare. Läs gärna …

Uppkörning, lärare. Läs gärna och svara.

sncr 2011-08-10 19:44 ! Citera #
Hej. Har en liten fråga då.


När man gör uppkörningen, hur mycket bryr sig läraren om felen man gör under stunden man kör? T.ex om man glömmer vissa saker p.g.a att man är nervös, säger läraren till i stunden eller är det alltid efteråt?
inspektörn 2011-08-10 20:47 ! Citera #
Eftersom inspektören gör en helhetsbedömning så får du reda på allt efteråt. Undantag finns, men då har det oftast varit en rejält farlig situation. Fokusera hela tiden framåt i körningen, allt du gör registrerar inspektören, men det är han/hon som bedömer hur allvarliga dom är, inte du. Så gör du ett misstag, tänk framåt och gör inte om det!
sncr 2011-08-10 22:55 ! Citera #
inspektörn
Eftersom inspektören gör en helhetsbedömning så får du reda på allt efteråt. Undantag finns, men då har det oftast varit en rejält farlig situation. Fokusera hela tiden framåt i körningen, allt du gör registrerar inspektören, men det är han/hon som bedömer hur allvarliga dom är, inte du. Så gör du ett misstag, tänk framåt och gör inte om det!
Okej, mycket bra svar, tack så mycket! Har dock en liten fråga till, som jag kanske kan dra här med, den är inte så relevant detta ämne kanske men..


Hur brukar det se ut rent tidsmässigt hos vägverket? Om man bokar uppkörning t.ex senast om 2-3 veckor, brukar man få vänta länge då för att få uppkörningstid? Antar att man får teoriprovet på samma dag också? Kan tänka mig att just i denna period är det många som bokar..
inspektörn 2011-08-10 23:06 ! Citera #
Det är olika väntetider på olika orter. Enklast är att ringa och kolla!
sncr 2011-08-11 14:49 ! Citera #
Inspektörn ; okej

En fråga till ; Får man tid snabbare om man har gjort proven 1 gång och kuggat? När man ska göra sin 2;a, eller 3;e bokning dvs.?
Gäst 2011-08-11 22:10 ! Citera #
Sncr de väl olika, jag fick vänta i två månader när ja kugga uppkörningen. När ja väl klara körningen vare bara en veckas väntetid på teorin så de va bara å pumpa. Jag blev deras stammis innan ja klara helvetet. Fyra gånger totalt haha

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor