Start > Körkortsforum > Få alla rätt på teoriprovet - …

Få alla rätt på teoriprovet - gratis körlektion?

andrea718 2011-08-05 12:54 ! Citera #
Har någon fått alla rätt på teoriprovet? På min trafikskola så kan man få en gratis körlektion om man får det. Jag står för min egen körkortsutbildning, eftersom min familj har inte råd. Jag tycker bara det vore jättehäftigt om man kunde få alla rätt. Även om det är en liten chans, så finns ju ändå möjligheten! Coolt mål liksom, samtidigt som man borde klara minsta godkänt-gränsen 52p, utan problem (om man övar självklart).
Har ni några tips på detta? Hur bar ni er åt isåfall?
Gäst 2011-08-05 18:20 ! Citera #
Det är ju ”bara” att öva som hjälper. Jag tror det är bra att öva på frågor och inte bara läsa boken eftersom det är frågor på teoriprovet.
Zofiacecilia 2011-08-25 18:52 ! Citera #
öva öva och åter öva är det som gäller. läs i boken, på nätet och gör olika frågor på olika sidor på nätet.
Gäst 2011-08-28 19:13 ! Citera #
Så har dom det på min körskola med. Superbra ju :) Vi får kämpa på. Och hej, det ”vanligaste” som de jag känner har missat på har varit på miljöfrågorna som alltid är med. Så, glöm inte hålla koll på saker som t.ex ”vad innehåller glykol?” ”vilken är den bästa biogasen?” Äh, nu vet jag inte ens om jag skrev rätt, men ni hajar. Även sådant som man inte tycker hör i hop med bilkörning har ju visst betydelse.
Conny 2024-03-19 15:02 ! Citera #
Jag tycker att provet var extremt lätt och fick alla rätt utan några problem. Så jag tycker att ni klagar alldeles för mycket!
Gäst 2024-03-19 19:17 ! Citera #
Conny 2024-03-19
Jag tycker att provet var extremt lätt och fick alla rätt utan några problem. Så jag tycker att ni klagar alldeles för mycket!
Det är ingen som klagar, du svarar på en tråd som snart är 13 år gammal!? Vad är kontexten?
Björn He 2024-04-21 22:23 ! Citera #
Conny 2024-03-19
Jag tycker att provet var extremt lätt och fick alla rätt utan några problem. Så jag tycker att ni klagar alldeles för mycket!
Av de som skrivit teoriprov för B-körkort så är det väl bara cirka 1-5 % som fått full pott 65/65, nu vet jag inte hur många som fått full pott men det är väl väldigt liten sannolikhet att få 65/65. Det viktigaste är tycker jag att få minst 80 % rätt (52+), när det ändå är minsta poängen för att bli godkänd, får man 52/65 så har man inte möjlighet att göra nytt teoriprov för att försöka höja sitt resultat (utom om man inte hunnit avklara körprovet senast två månader efter det godkända teoriprovet) och det är onödigt att göra om ett godkänt teoriprov och därigenom onödigtvis ta upp platser i kön till körkortsproven, med hänsyn till att antalet platser till proven är relativt begränsat så måste man vara sparsam med platser och se till att klara av ett teori- eller körprov när man väl bokar tid för det.

Det bästa sättet att förbereda sig för teoriprovet är att köpa hem Körkortsboken och läsa på den så noga man kan innan bokning av teoriprov.
När man skrivit teoriprovet färdigt så får man ju se vilka frågor man svarat fel på, om man inte har alla rätt, men man får däremot inte veta vad som är det rätta svarsalternativet, tydligen för att frågorna med 3-4 olika svarsalternativ skall arkiveras för framtida teoriprov och en som skrivit teoriprovet ska ju inte kunna sprida de rätta svaren vidare till andra som ska skriva teoriprov eftersom det är fusk.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov