Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll - motorhuv

Säkerhetskontroll - motorhuv

Harmonization 2011-08-05 08:43 ! Citera #
Någon som kan komma med bra tips när det gäller att enkelt hitta till alla vätskebehållare och så under motorhuven på en helt främmande bil?
Detta är något jag är mycket dålig på, trots att jag letat upp massa bilder på hur utrymmet skulle kunna se ut på de bilar jag kanske kommer få köra (antingen Volvo V50 eller VW Golf)
Skulle ju kännas som ett rejält misslyckande, och inte minst extremt onödigt att kugga på säkerhetskontrollen, av alla moment.

Sedan så är det ju fördelaktigt att kunna identifiera olika delar under motorhuven även efter uppkörning, och allt det där. 8-)
Kristian 2011-08-06 19:49 ! Citera #
Du kan ju prova googla på den bilen du tror att du kommer ha och försöka hitta manualen till den. T.ex. googla: <bilmodel> manual.
Eller så kanske du kan hitta någon video på youtube.
Stoffe 2011-08-21 14:05 ! Citera #
Du kan ha som minnesregel att allt som är färgat ska du kunna veta vad det är ;)
Gäst 2011-08-21 14:26 ! Citera #
Alla grejerna som du måste visa var dem bromsolja batreri spolarvätska osv ligger på samma ställe hos alla bilar du kommer inte att köra upp med ferari:)))som har motorn bak :))) lite skoj
Gäst 2011-08-21 14:53 ! Citera #
Jag har tittat under motorhuven på en del bilar sedan mitt senaste inlägg. Ställde en liknande fråga som dig här ovan.

Locken till de olika vätskebehållarna är markerade med symboler som är lätta att förstå så det bör inte vara något problem att hitta rätt. Åtminstone på de moderna bilarna såsom Renau och Volvo. Fråga dina kompisar om du får titta under huven på deras bilar så ser du vad jag menar!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor