Hej!
Jag tycker det är lite svårt att veta hur noga man måste vara när man backar runt ett hörn. Min förra lärare på körskolan sa att man skulle vara 10-15 cm från kanten när man backar runt hörnet, men måste man vara så nära tror ni? Jag klarade av svängen, men kom cirka 40 cm från kanten och då tyckte han det var lite för mycket så att jag skulle öva på det mera hemma innan han kunde godkänna mig på det, även fast att jag gjorde svängen så som man skulle och tänkte på allt som han hade sagt.
Nu har jag dock bytt lärare p.g.a. olika skäl, men jag har inte gått igenom backning med honom ännu, och undrar alltså nu om det finns något speciellt knep som man ska använda sig utav när man backar, som t.ex. när du ser att hjulen befinner sig där, då ska du svänga för att du ska komma rätt runt hörnet o.s.v, så att jag är förbered när jag genomför detta moment med den nya läraren. Och som sagt, måste man vara så nära som 10-15 cm till kanten föra att bli godkänd på detta moment, eller var det bara min förra lärare som var väldigt petig?
Tack!