Start > Körkortsforum > Körkort?

Körkort?

yea-ink 2011-08-04 02:44 ! Citera #
Jag vet att detta är en dum fråga egentligen, eftersom den inte riktigt går att få svar på men ändå. Jag vet om att körkortskostnader är helt individuellt men såhär ser min situation ut:

Jag hade tänkt övningsköra med ett bemanninsföretag som utbildar trafiklärare. Detta eftersom jag inte har någon privatperson som kan övningsköra med mig. Kostnaden för 1 körlektion är 200kr. Teorilektionerna är gratis och teoriböcker har jag redan införskaffat. Hade tänkt mig köpa ca. 30 körlektioner = 200kr/h * 30 = 6 000kr.

Nu till min fråga: Tror ni att det räcker med 5 körlektioner på trafikskola efter 30 körlektioner med bemanningföretaget? Är det någon annan som har gjort på detta viset eller helt enkelt bara vet om min plan skulle funka eller ej?

Tacksam för svar!
inspektörn 2011-08-04 05:48 ! Citera #
Eh, bemanningsföretag som utbildar trafiklärare???
Luktar svartskola lång väg!
Antingen är man trafikskola eller så är man det inte!
Kolla upp lagligheten i det hela så du inte åker på olovlig körning eller liknande!
yea-ink 2011-08-04 08:38 ! Citera #
inspektörn
Eh, bemanningsföretag som utbildar trafiklärare???
Luktar svartskola lång väg!
Antingen är man trafikskola eller så är man det inte!
Kolla upp lagligheten i det hela så du inte åker på olovlig körning eller liknande!



Ja asså inte för att du svarade på min fråga men tack antar jag.... Man behöver inte vara misstänksam när det gäller allt här i livet. Det är ett bemanningsföretag ja, och utbildar trafiklärare ja. Kolla det själv www.utbildarna.nu/sid19.html

Ingenting är svart här.
inspektörn 2011-08-04 18:56 ! Citera #
Jag ber om ursäkt!
Du hade bättre koll på det här företaget än jag!
Till din fråga:
Hur många lektioner du behöver är mycket individuellt, men du lär ha en bra grund att stå på!
yea-ink 2011-08-05 13:19 ! Citera #
inspektörn
Jag ber om ursäkt!
Du hade bättre koll på det här företaget än jag!
Till din fråga:
Hur många lektioner du behöver är mycket individuellt, men du lär ha en bra grund att stå på!



Ja, man kan ju inte ha koll på allting ;) hmm ja precis som jag skrev i min fråga så vet jag om att det är högst individuellt, men hoppas att det är en bra grund som du säger! Vill inte köra mycket med körskola då det är så dyrt + att jag inte har möjlighet att köra privat + att körskolor drar ut på det hela så hemskt mycket och säger alltid att man behöver mer lektioner än vad man verkligen behöver (bara för att de ska tjäna pengar på det) - Det är i alla fall hur jag ser på körskolor. Så jag ska köra så mycket som möjligt med det företaget hade jag tänkt...
inspektörn 2011-08-05 17:45 ! Citera #
Trafikskolorna drar inte ut på utbildningen i onödan!
De vet vilka krav Trafikverket har och släpper inte upp någon som dom inte tror klarar kraven! De har ju själva ett krav på sig att 65% av de de anmäler till uppkörning skall vara godkända, annars stängs skolan!
Trafikskolorna tjänar på att bli av med eleverna så fort som möjligt, för då kan dom ta in en ny elev som betalar startpaketet och det är mer lönsamt än att låta någon traggla i onödan. Skolorna har inga problem med att fylla upp sina tider, så det finns ingen anledning för dom att hålla kvar någon.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor