Start > Körkortsforum > Hur lång tid är teoriprovet?

Hur lång tid är teoriprovet?

Gäst 2011-08-02 14:15 ! Citera #
Jag undrar hur lång tid ordinarie provtid för teoripreovet är? Och hur många frågor? Behöver veta det för att veta om jag ska ansöka omförlängd provtid.
Gäst 2011-08-02 16:09 ! Citera #
Ordinarie provtid är ju 50 minuter och det är 70 frågor, 5 testfrågor som inte ger poäng, och 65 frågor som ger poäng. Du måste få minst 52 poäng för att få godkänt.
Gäst 2011-08-03 15:37 ! Citera #
ash
Ordinarie provtid är ju 50 minuter och det är 70 frågor, 5 testfrågor som inte ger poäng, och 65 frågor som ger poäng. Du måste få minst 52 poäng för att få godkänt.

Tack :)
TildaSkoog 2011-08-10 19:41 ! Citera #
Hur gör man för att ansöka om förlängt prov? Kan ju vara bra att veta om man känner att man helt enkelt inte hinner med att läsa frågorna första gången och kuggar..
inspektörn 2011-08-10 20:54 ! Citera #
Att ansöka om förlängd tid är en långdragen process, då det skall bifogas intyg från speciallärare motsv. att man har läsförståelsesvårigheter motsv. till den skriftliga ansökan som sedan skall behandlas och beslutas om. Därefter skall det finnas en lämplig tid för prov med förlängd tid och det kan ta en evighet att få en sådan.
Gör det vanliga provet och försök att få lite fart på grejorna. Är du osäker på en fråga, så markera den och gå vidare. Du tittar på den senare när du är klar med dom du kan. Fastna inte i grubblerier utan markera och gå vidare. Om det är så att du måste markera nästan varje fråga så har du inte förberett dig tillräckligt.
yaya 2011-08-15 14:16 ! Citera #
ash
Ordinarie provtid är ju 50 minuter och det är 70 frågor, 5 testfrågor som inte ger poäng, och 65 frågor som ger poäng. Du måste få minst 52 poäng för att få godkänt.


bra då vet man...
ska bli spännande när det är dags
Gäst 2011-08-18 19:05 ! Citera #
Vad jag vet får man förlängd provtid eller t.o.m göra provet muntligt men då måste man ha särskilda krav som styrker detta. Om man har dyslexi eller läs och skrivsvårigheter ( samma sak ) skickar man in de med en speciell blankett och de tar rätt lång tid tills de godkänner det, om de nu tkr att du eller vem det nu än är behöver det.
kronan 2012-02-16 20:39 ! Citera #
Tack! Jag var själv väldigt nyfiken på hyr det gick till och nu vet jag ungefär vad jag har att vänta mig. Kan tycka att 65 frågor är ganska lite och 80% är en ganska låg gräns med tanke på nollvisionen. Hur kommer det sig egentligen att trafikverket inte tillhandahåller komplett utbildningsmaterial för hur man ska betee sig i trafiken?
Gäst 2015-11-16 17:27 ! Citera #
Jag tycker att det är mycket bättre att ansöka om förlängd provtid, speciellt om man inte född i Sverige. Man blir åtminstone säker på tiden och inte stressar för att man ska inte hinna läsa o tänka. En kompis till mig gjorde provet nyligen och ansökte om förlängd tid, det tog ungefär 3-4 veckor att få svar. Läraren fyllde i blanketten och skrev att han hade svårt att läsa alltså, det tar längre tid. Så fick han 25 minuter extra. Jag tänker också göra provet nästa månad och har ansökt idag
Pi 2017-02-09 16:03 ! Citera #
Jag ansökte en fredag och fick beslutet på Måndagen. Skrev två ord och fick det beviljat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov