Start > Körkortsforum > Anökan om förlängd provtid

Anökan om förlängd provtid

Gäst 2011-08-01 15:10 ! Citera #
Undrar hur man gör för att få längre tid för teoriprovet och vad som krävs för att man ska kunna få det?
Gäst 2011-08-01 15:20 ! Citera #
Ordinarie provtid kan förlängas med 50 % för de med lässvårigheter som dyslexi. Har läst om det då min syrra snart skriver upp :)

”Förlängd provtid, så att du ska hinna
Om du har lässvårigheter kan du beviljas förlängd provtid för alla körkortsbehörigheter och för traktorkort. För behörighet B kan förlängd provtid beviljas även för de språk som provet finns översatt till. Du har även tillgång till ljudstöd på svenska vid förlängd provtid. Förlängd provtid innebär, vid prov för körkortsbehörigheterna och traktorkort, att ordinarie provtid utökas med 50 procent.”

:)
Gäst 2011-08-04 19:05 ! Citera #
Jag tror inte att du behöver ha dyslexi. Det räcker med att du har långsam läsning och intyg om detta från ex en specialpedagog. Det är kunskaperna som ska testas inte snabbheten.
Zidane 2019-10-07 11:58 ! Citera #
Gäst 2011-08-01
Undrar hur man gör för att få längre tid för teoriprovet och vad som krävs för att man ska kunna få det?
Vad är viktiga att jag kan tänka på det förlängd provtid?
hur lång tid tar det?
Brhane 2020-08-04 12:09 ! Citera #
Jag är inte bra läsa svenska

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest