Start > Körkortsforum > Övningskörning, område, uppkör…

Övningskörning, område, uppkörning.

sncr 2011-07-24 18:49 ! Citera #
Jag brukar oftast övningsköra på 2 olika områden. Ena området är troligen de området som jag kommer ha min uppkörning på, och det andra området är området där jag bor. Min fråga lyder då ; Går det bra att övningsköra på andra ställen än just de stället som man ska göra sin uppkörning på? Kommer man långt med det o.s.v ?
Gäst 2011-07-25 09:24 ! Citera #
Det är jättebra om du kör på andra ställen än där du ska ha din uppkörning. Som bilförare måste du kunna hantera alla trafiksituationer. Kör på motorvägar och krokiga småvägar.. kör i städer du inte kört i innan. Det kommer göra dig till en bättre förare.
Fenomena 2011-07-29 16:42 ! Citera #
Hej. Självklart är det bra att träna på olika ställen. Då lär du dig att se skyltar i tid och det tvingar dig att börja planera din körning. Det hjälper dig även att känna dig trygg i alla slags trafikmiljöer.
Tränar du i olika miljöer så förhindrar du även sannolikhetsinlärning d.vs ”här brukar jag alltid svänga på 3:an. Eller -Här måste jag byta fil”. Istället för att läsa av trafikmiljön och skyltar.

Hoppas du hittar många bra övningsområden!

MVH Fenomena Trafiklärarstuderande

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor