Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

Gäst 2009-03-30 10:38 ! Citera #
Jag är snart på väg att köra upp:

Vad är det viktigaste man ska tänka på och öva?
Jassi 2009-04-01 14:17 ! Citera #
Det viktigaste är ju att träna ordenligt både på teori och körning innan så du är väl förberedd. Din trafiklärare vet ju vad du kan och vad du kanske är lite sämre på. Vad gäller körningen så ska det kännas bra både för dig och din lärare när du kör, inget ska kännas ”sådär”. 2-3 lektioner på trafikskolan precis innan uppkörningen är bra. Och dom lektionerna ska kännas så bra att du i princip kan köra upp mitt i natten om det skulle behövas.:)

När du väl kör upp, försök att inte tänka på att du har någon bredvid dig, och gör INGET som du aldrig brukar göra. Har din lärare sagt att du kör bra och borde klara uppkörningen så behöver du bara köra som du brukar. Och skulle du få en ”black-out” av något slag, säg bara till att du vill stanna till vid lämplig plats (typ parkering utmed vägen) och andas, det får man. Dom vet att du är nervös och det ska man vara, i alla fall lite.. då är man ofta mer ”på hugget” och gör bättre ifrån sig.

Själv tog jag körkort idag och är jätteglad för det. Ta det lugnt och kör som du brukar så fixar du det också! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov