Start > Körkortsforum > Klarade teori & uppkörning…

Klarade teori & uppkörning på första försöket!

MBD 2011-07-21 19:39 ! Citera #
Efter en evighet och en massa pengar fick jag äntligen körkortet! Självförtroendet fick en knäck när jag aldrig tycktes köra tillräckligt bra för trafikskolan och jag var inställd på att kugga. Hade en lektion precis innan uppkörningen, körde uselt, var darrig av nervositet. O så på själva uppkörningen gick det hur bra som helst (förutom att min backning runt hörn var minst sagt tafflig). Vilken känsla när inspektören sa att jag kommer att bli en jättebra förare.

Så ni som är uppgivna för att ni aldrig kör den där perfekta lektionen, ge inte upp. Kan jag lära mig att köra i en storstad utan att nånsin suttit bakom en ratt innan, kan alla det.
matthew 2011-07-21 19:46 ! Citera #
Kul att du klara det på första :()
Själ klarade jag kunskapsprovet idag och ska köra upp imorgon är ganska så nervös måste jag säga.
Känner igen mig i det du säger om körskolan ena stunden kan läraren säga att jag kör perfekt,för att nästa lektion säga att kör jag som jag gjorde idag, kommer ag bli kuggad :?
Känns lite olustigt man blir väldigt osäker då.

Jag vet med mig att jag kan vara väldigt försiktig och han menar att jag ska ta för mig mer, hoppas verkligen att det går vägen imorgon och att jag kan hålla mig hyffsat lugn :)
Gäst 2011-07-21 22:36 ! Citera #
Jag gjorde teori idag fick 48 poäng :/
Jag har också uppkörning imorgon måste lägga mig snart, känner mig taggad vill bara köra och få skiten överstökad sen bara ha teori skiten i samvetet
Gäst 2011-07-22 11:35 ! Citera #
Klarade min uppkörning idag, den va bus enkel. Jag behövde inte göra säkerhetskontroll en andra gång. Jag gjorde typ samma saker förra gången backa runt ett hörn motorväg cirkulationsplats parkering sådär. De gäller bara att inte ge inspektöreren utrymme för fel. Nu har ja bara de svåraste kvar de där tråkiga teori provet att kriga för. Jag körde en Golf i Sollentuna
Gäst 2011-07-22 14:10 ! Citera #
Guest
Klarade min uppkörning idag, den va bus enkel. Jag behövde inte göra säkerhetskontroll en andra gång. Jag gjorde typ samma saker förra gången backa runt ett hörn motorväg cirkulationsplats parkering sådär. De gäller bara att inte ge inspektöreren utrymme för fel. Nu har ja bara de svåraste kvar de där tråkiga teori provet att kriga för. Jag körde en Golf i Sollentuna


Hej. Vad menar du med att inte ge inspektören utrymme för fel? Har uppkörning om typ en månad.
matthew 2011-07-22 17:23 ! Citera #
Med utrymme menar han nog att kör precis som du kör med körskolan och enligt trafikens regler .

Lycka till
Gäst 2011-07-23 14:25 ! Citera #
4rman precis som matthew skriver så kör precis som du brukar köra annars. Följ hastigheten, hoppas över växlar om de behövs, kör planerat. Visst får man göra fel. Men jag körde upp två gånger så ja va intelika nervös som andra gången. Om man inte gör fel så måste inspektören ge dig godkänd
Gäst 2011-07-23 14:28 ! Citera #
Ok det låter bra. Tack för alla svar!
sollentuna 2011-09-08 22:51 ! Citera #
Gäst
Klarade min uppkörning idag, den va bus enkel. Jag behövde inte göra säkerhetskontroll en andra gång. Jag gjorde typ samma saker förra gången backa runt ett hörn motorväg cirkulationsplats parkering sådär. De gäller bara att inte ge inspektöreren utrymme för fel. Nu har ja bara de svåraste kvar de där tråkiga teori provet att kriga för. Jag körde en Golf i Sollentuna


var i Sollentuna hade du di uppkörning, kan du beskriva från ni åkte från vv, tack på förhand
Gäst 2011-09-09 16:46 ! Citera #
Jag var fruktansvärt nervös på min uppkörning i onsdags, då jag förväntade mig att trafikverket skulle kräva att man körde helt felfritt för att få godkänt. Men jag klarade det på första försöket, trots att jag (efter att ha backat runt ett hörn) glömde byta från backväxeln till ettan, och jag kunde för mitt liv inte förstå varför jag inte kunde få bilen att rulla framåt :lol: Jag körde även lite för länge på tvåans växel vid något tillfälle, så växlingen gick väl inge vidare...
Men några sånna småfel får man göra. Det som inte är okej är väl större fel, som att missa att man har stopplikt till exempel.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor