Start > Körkortsforum > När och hur betalar man?

När och hur betalar man?

malina 2011-07-21 17:03 ! Citera #
När och hur betalar man uppkörningen och teoriprovet?
Markusaa 2011-07-21 18:00 ! Citera #
malina
När och hur betalar man uppkörningen och teoriprovet?


Du får hem en räkning som du sen betalar på datorn :)
malina 2011-07-21 18:32 ! Citera #
Vad bra! Vet du hur långt innan den kommer? Måste räkningen vara betald för att få göra körprovet?
matthew 2011-07-21 19:10 ! Citera #
Ja det måste vara betalt senast samma dag som du gör provet eller kör upp.
Själva körkortet och foto betalar du när du får körkortet.
Carolin 2016-03-13 07:30 ! Citera #
Måste betalningen ha kommit in då oxå eller räcker det att den är betald bara?
Förarprövaren 2016-03-19 11:08 ! Citera #
Carolin, det finns inget på Trafikverkets sida som säger att avgiften måste vara betald innan provet.
Har du fler frågor om förarprovet kan du ställa dem direkt till mig via länken nedan så skriver jag ett inlägg som svarar på frågan.
http://www.trafikverket.se/korkort/ovrigt/avgifter/
www.uppkorningsblog.com
Förarprövaren 2016-03-19 11:10 ! Citera #
Förarprövaren 2016-03-19
Carolin, det finns inget på Trafikverkets sida som säger att avgiften måste vara betald innan provet.
Har du fler frågor om förarprovet kan du ställa dem direkt till mig via länken nedan så skriver jag ett inlägg som svarar på frågan.
http://www.trafikverket.se/korkort/ovrigt/avgifter/
www.uppkorningsblog.com
Carolin, fel webbadress
www.uppkorningblog.wordpress.com
Gäst 2016-03-19 13:07 ! Citera #
Förarprövaren 2016-03-19
Carolin, det finns inget på Trafikverkets sida som säger att avgiften måste vara betald innan provet.
Har du fler frågor om förarprovet kan du ställa dem direkt till mig via länken nedan så skriver jag ett inlägg som svarar på frågan.
http://www.trafikverket.se/korkort/ovrigt/avgifter/
www.uppkorningsblog.com
Skitsnack!
Det står klart och tydligt att betalningen ska vara inne i god tid innan förarprovet börjar!
Och kommer inte betalningen in i tid så kan man inte genomföra förarprovet.

Detta råkade nämligen min kompis ut för förra veckan, han hade betalat, men det hade inte registrerats på trafikverkets sida innan förarprovet började, så han fick inte genomföra provet som han hade inbokad. Men han fick komma tillbaka dagen efter när det hade registrerats.. Så att säga att avgiften inte måste vara betald är bara lögn!

Det säger dom till och med på trafikskolorna att man ska tänka på att betala i tid, annars finns det en risk att man inte får genomföra proven..
Förarprövaren 2016-03-19 17:22 ! Citera #
Då är jag nyfiken på var du finner den informationen någonstans. När jag arbetade som trafikinspektör kunde prov bokas och köras med bara timmar emellan och utan att betala. Men jag ska kolla upp med mina f.d. kollegor på Trafikverket och se om det har förändrats. Återkommer.
påbudsmärke 2016-03-20 19:38 ! Citera #
Man behöver ej betala innan man ska göra teorin & uppkörningen, det står sista inbetalningsdatum på fakturan.
Oroa dig inte!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo