Okej med bok från 2006?
Hej!
Jag har en teoribok från 2006. Vet någon hur mycket som har ändrats sedan dess när det gäller trafikregler osv? Funkar det att använda boken från 2006 för att plugga inför provet?
Hej,
nyare teoriböcker finns ibland att låna på biblioteket för den som inte anser sig ha råd att köpa en. När jag pluggade var det en av mina kompisar som lånade från biblioteket istället för att köpa en ny. Om du behöver hjälp med statistik kan du få tillgång till värdefull statistik här på körkortonline.se helt gratis. Gå in på länken statistik och läs under olyckor, tror jag.
/Tina
Hej,
det jag menade är att du skall gå in på länken högst upp ”teori”.
Lycka till!
Har liknande problem med ”gammal bok” (köpte 2008). Tycker de borde kunna upprätta någon slags lista, likt de som finns till tex uppslagsverk, där de skriver om väsentligheter som ändrats, typ nya trafikregler eller statistik som jag tänkas komma på teoriprovet. Å andra sidan så skulle ju de som säljer böcker inte direkt tjäna på sådana listor..
Det är alltid bäst att ha den senaste boken eftersom det kan finnas ändringar. tex i dem gamla böckerna så säger det att dubdäck får användas upp till 1 maj, men det har ändrats och nu är det upp till 16 april.
Min bok är gammal och som nämns ovan så står det att man får ha dubbdäck till 1 maj istället för 16 april, som det har ändrats till. Och bland vägmärkena saknas märke C44 (förbud mot trafik med annat fordon med dubbdäck än moped klass II). Nu har jag inte gjort provet än (ska göra teoriprovet den 31:e augusti och uppkörningen den 1:e september), så jag kan ju ha fel, men jag uppfattar att jag har kunnat komplettera med information från internet. Hoppas det räcker
Jag lånade en bok av en kompis precis i början som var ett par år gammal. Men den använde jag mest för att bläddra lite i och få en uppfattning om upplägget. Sen fixade jag egen bok tills det var dags att börja plugga på allvar. Tror inte att det är så smart att plugga med en bok från 2006, då det kan vara ganska mkt grejer som är ändrade..
Senaste foruminläggen
Rubrik
Teoribok 2025
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025