Jag har varit inne på krypkörning i tidigare trådar och det är väldigt svårt att klara lågfartsdelen mellan koner så jag tänkte dela med mig lite av mina tips. Först och främst ge inte upp för det tar säkert 10 ggr eller mer innan du börjar få ordning på balansen och den rätta känslan. Även fast jag säger detta kommer många ändå bli frustrerade.
Du ska köra i gångfart, 3-4 km/h säger många men det kan vara ok om det står 5-6 km/t och du verkligen kör i gångfart och har kontroll. Du använder i stort sett bara kopplingen för reglera farten men även lite gas krävs ibland. Om du är på väg att luta dig för mycket inåt i när du kör runt släpper du ut kopplingen lite så stabiliserar sig hojen. Detta innebär att du ofta frenetiskt får jucka på kopplingen för att hitta rätt fart och balans och du kommer bli slut i armarna. Sitt rak i ryggen långt fram på hojen, knäna och fötterna tätt intill hojen. Bromsa lätt med bakbromsen när det behövs. Var beredd på att sätta ned en fot ibland men efter du övat lite kommer du att märka att det räcker med att öka farten via koppling/gas för att räta upp hojen. Det är väldigt bra att börja med att bara kör runt i cirklar och byta håll efter ett tag. Därefter kan man köra 8r för att sedan ställa upp koner som vid uppkörningen. Håll även blicken lite längre fram eller dit du ska i svängarna.