Start > Körkortsforum > Värt att köpa prov till datorn…

Värt att köpa prov till datorn?

jennykennystarfighter 2011-07-13 16:18 ! Citera #
Jag har kört bil i ett år nu och jag har gjort både uppkörning och teoriprov men blev kuggad på båda p.ga. att jag inte kan tillräckligt med trafikregler. Jag har läst hela körkortsboken och funderar nu på att köpa test prover som man gör på datorn, är det något att rekomendera ? lär man sig något av dem om trafikregler ?
Ignoreranamnet 2011-07-13 16:49 ! Citera #
Om du har problem med trafikreglerna så tycker jag du bör använda någon sorts testprover, för det var så jag lärde mig de flesta trafikregler, inte genom boken. Grymt bra sätt faktiskt, och sen när du är klar med provet så kan du se vilka du har haft fel på och sen träna mer på det.
Gäst 2011-07-18 00:42 ! Citera #
Rekommenderar också att göra testprover på datorn! Jag har själv lärt mig en massa på det, och flera av mina bekanta med körkort har sagt att det var så de fick all teori att verkligen ”fastna”. Så det är absolut värt ett försök tycker jag :)
Gäst 2011-07-18 03:08 ! Citera #
Jag lärar en del her på körkortonline om trafikkregler vet jag...

Så jag är glad jag betalade för och få flera frågor :)
gulljenta 2011-07-18 03:09 ! Citera #
By Guest » less than a minute ago
Jag lärar en del her på körkortonline om trafikkregler vet jag...

Så jag är glad jag betalade för och få flera frågor

Var jag som skrev detta, men glömde och logga mig inn... lol
Erik_L 2011-07-19 13:30 ! Citera #
Hej,

Jag har svårt att ta till mig text ur en bok. Läste igenom Körkortsboken 2 och en halv gång. (Skummade rubriker, sammanfattningar och orden till höger i boken). Jag hade inte klarat teoriprovet på enbart det. Jag hårdpluggade frågorna på denna sida. Alla +1000 frågor tills dess att jag kunde svaret på dom. Hade i princip 100% på alla delar. Var jag det minsta osäker på en fråga eller om jag svarade fel så läste jag förklaringen som finns med när du rättar frågorna. Sen tog jag stöd av Körkortsboken om jag behövde ytterligare förklaringar. Det var först när jag hade gjort alla frågor 2 - 3 gånger som jag fattade det där med tjänstevikt och släpvagnar.. :) Jag är extremt trög.

Sen läste jag igenom förteckningen med vägmärken. Även det finstilta. Det förklarar en del det också. Sammanfattningen på den här sidan är också bra.

Hade 62 av 65 på provet.
malina 2011-07-20 19:52 ! Citera #
Jag tror att datorprov är bästa sättet att lära sig! Så mycket mer värt att lägga lite pengar på det än att behöva göra teoriprovet igen!
Noname 2011-07-23 21:38 ! Citera #
Det är absolut värt att köpa prov. Jag använde mig endast att prov från den här sidan och läste inte körkortsboken, och jag besvarade nog alla frågor tre gånger, och dessutom gjorde jag några prov från STR, men de var inte lika bra, eftersom man inte fick några förklarningar på svaren, utan bara visade om man hade rätt eller fel.

Jag antar att det är subjektivt, men jag lärde mig iallafall väldigt mycket genom att göra proven för att sedan läsa igenom svaren, fick även 64/65 rätt på provet som jag gjorde för ett par dagar sedan, hoppas bara att körningen går bra om lite mindre än två veckor.
Raab221 2011-07-25 13:26 ! Citera #
Låter ju riktigt bra med prov till datorn, tack för tipsen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo