Jag misslyckades med min första uppkörning och provgubben påpekadeatt jag inte tittade ordentligt. Hur bedöms tittandet ? när ska jag överdriva tittandet ?
Hej!
Jag förstår din situation, många har kuggat på grund av det. Det hade varit bäst ifall du hade frågat honom på vilket sätt du inte tittade ordentligt, försök övningskör nu och träna på att kolla på speglarna så mycket som möjligt(främst när du ska bromsa, då ska du kolla backspegeln) eller så kanske det var att du inte titta på alla speglar och döda vinkeln och sen blinka innan du skulle svänga? träna på ditt tittande så klarar du den nog nästa gång, förresten vad kände du att du gjorde fel med tittandet?
Edit: Du ska även fokusera och ha din blick så långt fram som möjligt och inte fastna med blicken nära bilen, kanske det som också var felet?
Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel eftersom jag tyckte att jag hade koll, han klagade på att jag inte tittade ordentligt när jag skulle köra av en väg men jag kollade backspegeln,blinkade, sidospeglarna och sen vred jag på huvet och kollade bakåt och sen svängde. där stannade jag och sen vände och kollade i alla speglar och vände mig om när jag backade. Då sa han att jag var för nära diket, men jag såg ju diket och körde ju inte ner i det så jag tyckte inte att det var för nära och jag vände hur bra som helst så jag kände aldrig att jag inte tittade ordentligt utan det var bara vad jag fick höra :p
Men tack så mycket för tipsen förresten!