Start > Körkortsforum > Kuggar första gången privat?

Kuggar första gången privat?

Gäst 2011-09-22 12:39 ! Citera #
Jag kuggade vid uppkörning första gången och körde privat.

Det var en pärs utan desslike, jag var så nervös att jag istället sabbade för mig själv, fick underkänt på manuvrering av fordonet. Dessutom hade jag lite idéer om ecokörning som inte föll väl ut. Gjorde ett nytt försök idag o klarade uppkörningen mot förmodan.

Klarade teorin på första försöket och inför detta hade jag tränat teorifrågorna här på körkortonline plus Bonniersstrafikskola.

Ett tips till er andra som är påväg att köra upp, lita på era egna kunskaper/ körsätt som ni lärt in privat eller med bilskola och kör inte upp efter någon annans huvud. Håll inte max hastighet ute på vägarna bara för att det är lagligt utan låt sikten, väglaget och trafikförhållandena avgöra (ex. gångtrafikanter, andra bilister barn, närheten till skolor m.m.).

Om ni skulle misslyckas, ge absolut inte upp, fundera istället på vad ni gjorde som var fel, ta till er råden från inspektörn och gör nytt försök.

(Uppkörningen skedde förövrigt i Jakobsberg som enligt statistik underkänner flest körkortsaspiranter i Sverige).

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov