Tja!
Min historia börjar ett år bakåt i tiden. Jag fick ett körkorts paket från farsan i studentpresent förra året och då ingick allt som behövdes för att ta körkoret och 20 körlektioner. Då har jag aldrig suttit i förarsätet och jag hade inte möjlighet till att köra privat. Jag va glad och skittaggat när jag började och det gick fint. När jag hade nått lektion 15 insåg jag och läraren att det behövdes mer lektioner för då hade jag inte ens börjat köra på landsväg, motorväg och stadstrafik så jag köpte 10 lektioner till. När jag började ta dubbellektioner så började problemen, jag började slarva med regler osv. När jag väl låg på lektion 20 så bokade jag halkbana och fixade det galant.
Därefter körde jag 3 lektioner till och då hade jag avslutat körning i tätort. Men veckan efter började jag på KTH och då hade jag knappt tid att köra bil pga allt pluggande så det blev ett upphåll tills juni i år. Vid den här tidpunkten så hade brorsan redan skaffat en bil och jag började övningsköra med han. Jag hade glömt ALLT i princip. Det tog ungefär 4 lektioner för mig att få tillbaka mina gamla kunskaper och vanor(2 hemma och 2 i skolan).
När jag slutade köra förra året så låg jag på 23 lektioner och hade 7 kvar. Enligt trafikskolan så hade man 1 år att förbruka lektionerna innan de slutade gälla. Som tur va så var det 2 månader kvar tills de skulle sluta gälla. Så jag bokade alla lektioner men min gamla lärare hade slutat. Dessutom köpte jag 5 lektioner till.
Idag har jag 5 lektioner kvar i körskolan och är i ”slutspurten”, jag kör dessutom med brodern 1-2 gånger i veckan. Jag har kört uppkörnings slingor 2-3 gånger nu och det känns inte helt 100 procent. Jag vet inte om det är skolan eller mig som det är fel på. En grej som hände just idag var att dubbellektionen gick åt helvete, min intruktör(kvinna) var sjuk och jag mådde inte heller så bra. Tror inte att jag någonsin kört så hemskt idag(planering, motorväg,stadstrafik). Det är dom små basic sakerna som ja failade på helt(högerregeln, cirkulationsplats). Min lärare kollade på mig idag och sa att ja är bättre än så.
Man blir så arg och irriterad över att ta körkortet ibland, det är så mycket pengar som går åt (uppe i 16000-17000 kr redan). Jag behöver råd, hur tog ni körkortet? vad gör ni om era lektioner inte går så bra?
Jag har uppkörning den 26 i farsta och hoppas verkligen på att det går bra. Teorifrågorna känner jag är inga problem alls då jag pluggat en hel del.
Tror ni att jag kommer att klara mig? så som det ser ut nu så kommer jag att köra 5-6 gånger till med skolan och och 5 gånger till med brorsan(han är på semester och kommer hem onsdag nästa vecka) men ska be han om mer tid, kanske kläma in 10 lektioner med han på 1 timme vardera.