Start > Körkortsforum > Parkering

Parkering

Birger 2011-07-07 10:29 ! Citera #
Hej !
Om jag kör in på en återvändsgata och där står en P- skylt gäller det hela gatan både ut och in utom i vändplatsen där det är P- förbud.
Tack för svar
Sven
villhakorkort 2011-07-10 18:24 ! Citera #
Det skulle jag tro, sålänge du inte parkerar för nära korsningen eller framför en ut/infart eller skymmer några skyltar eller hindrar eller försvårar för andra trafikanter.
Gäst 2011-07-27 19:11 ! Citera #
Jag skulle vilja tillägga att P-skylten som visar att parkering är tillåten bara gäller på den sidan av vägen den är uppsatt på, såvida det inte är ett områdesmärke. Alltså borde det inte vara tillåtet att parkera på båda sidorna om återvändsgatan.
Gäst 2011-08-02 16:30 ! Citera #
Om det är en områdesmärke så kan man bara parkera på parkerinsrutur. och det är parkerinsförbund i hela återvändningsgattan.
annaishere 2011-08-03 13:23 ! Citera #
ash
om det är en områdesmärke så kan man bara parkera på parkerinsrutur. och det är parkerinsförbund i hela återvändningsgattan.


Men borde det inte vara som du säger när det är en parkeringsförbudsskylt i områdesmärket? Om det är ett områdesmärke med en P-skylt i så borde det väl vara tillåtet att parkera i hela området? Eller har jag missuppfattat något?
Folke 2016-07-31 13:44 ! Citera #
Jag bor på en återvändsgata där bilarna parkerar på höger sida när man kör in på gatan. Gatan är så smal att det inte går att mötas på den del av gatan som leder ut från återvändsgatan. Är det verkligen tillåtet att göra gatan så smal så att ett möte är omöjligt.
Får man ett möte så måste alltså en av bilarna backa och försöka hitta en ficka mellan de parkerade bilarna för att tillåta mötet.

Folke

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor