Start > Körkortsforum > Oro inför att köra en ny bil p…

Oro inför att köra en ny bil på uppkörningen?

Ignoreranamnet 2011-07-01 01:29 ! Citera #
Jag har hela tiden övningskört med en audi a3 och en toyota previa och jag ska göra uppkörningen med volvo v50. Ska jag behöva känna oro att köra den? vad är det jag bör tänka på när jag kör nya bilar eller just den volvo v50? hur kände ni när ni gjorde uppkörningen med nya andra bilar?
Markus 2011-07-01 11:12 ! Citera #
Just volvo v50 är väldigt enkelkörd.

Är helt klart den lättaste bilen jag kört. kan vara lite svårt och se bakåt när man ska backa dock :)
Gäst 2011-07-03 17:24 ! Citera #
Jag körde upp i en helt ny bil ( har kört mycket privat med en gammal bil) och det kändes som jag var nybörjare på att köra bil ... :(
Ignoreranamnet 2011-07-04 02:53 ! Citera #
Vad har du för tips då när man sätter sig i den nya bilen och vilken bil fick du köra ifall du minns?
Gäst 2011-07-08 22:35 ! Citera #
Jag körde upp med en volvo v50 idag utan att kört en sådan tidigare, har kört vw golf på körskolan och saab hemma. det gick bra och jag klarade uppkörningen. benen skakade värre än ett asplöv, men fick inget motorstopp och bilen var lättkörd. man fick trycka ganska mycket på gasen innan något hände (kanske mest berodde på att det var en diselbil?), men annars bra. lycka till!
Gäst 2011-07-10 14:30 ! Citera #
Tycker inte att du ska vara så orolig. Med tanke på att du nu har kört två bilar så har du väl lärt dig att köra med lite variation. Så det kommer säkert gå bra för dig, ta det bara lugnt! :D Jag har också uppkörning snart och ska köra upp med en bil från min trafikskola. När är det du ska köra upp? Har du gjort teoriprovet än? :D Själv är jag väldigt nervös... Det är nämligen första gången jag ska köra upp och vet inte ett dugg hur det går till, men man ska ju alltid vara positiv så! ;) Behåll lugnet så ska det nog gå bra ska du se! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I dag 18:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest