Start > Körkortsforum > När i min utbildning?

När i min utbildning?

emmacle 2011-06-23 15:30 ! Citera #
När i min utbildning ska jag göra halkbanan? Jag har hört att det är i slutet. Men tycker ni att jag ska göra den precis innan jag ska köra upp eller vilka kunskaper ska man ha för att göra den?

Tips?
Gäst 2011-06-24 11:34 ! Citera #
Halkbanan är i princip omöjlig att kugga, så länge man vet hur man kör sin bil. Om du kör med körskola kommer de antagligen boka in halkbana i lagom tid inför uppkörningen. Det brukar ta upp det när det blir dags. Ofta bokar de in den ganska nära inpå att de bokar in körprovet.

Om du kör privat, ja, det är ju ingen stress, så vänta till du känner att du kan hantera bilen någorlunda vettigt, sen är det väl bara att ta när det passar.
ms8 2011-06-24 19:36 ! Citera #
Själv så gjorde jag halkbanan 12 maj och 14 maj uppkörningen man bör vara så förbered att man är redo för en uppkörning och man ska kunna hantera bilen bra alla ja känner har lyckat få godkänt känner ingen som har fåt icke godkänt.
Johanmc 2011-06-26 15:15 ! Citera #
Halkan ska tas i slutet då man ska vara i princip färdigutbildad för att tillgodogöra sig det man får lära sig när man halkar runt där ute ;)

Går du i körskola så säger de till när det börjar bli dags. Däremot är det inget att vara orolig för så länge du kan köra bil och inte får motorstopp konstant.
emmacle 2011-06-28 14:39 ! Citera #
Okej, tack så mycket för alla svaren! Jag har nu bokat in riskettan så jag kan gå den kursen redan nu! Halkbanan får vänta lite tills jag har kommit längre tror jag, det är ju ingen brådska. Hur lätt får man tid på halkbanan? Kan man boka den samtidigt som uppkörningen eller tycker ni att man bör boka in den ett par veckor före uppkörning?

Tack för hjälpen! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor