Start > Körkortsforum > Köra tillsammans?

Köra tillsammans?

emmacle 2011-06-23 15:12 ! Citera #
Hej allihopa!

jag kör mycket hemma nu tillsammans med min handledare och undrar om det är någon som skulle vilja ses och köra tillsammans? T.ex. på landsväg och öva på omkörningar. Jag tycker att det vore bra övning och då kan man känna sig säkrare när man ”känner” bilen framför och vet att denne vet vad som händer.

Jag bor i Stockholm. Hoppas någon skulle tycka att det verkar intressant!
Gäst 2011-08-03 15:44 ! Citera #
Vilken bra idé, tyvärr bor jag inte i Stockholm, men jag ska ta ditt tips och fråga några kompisar. På så sätt kan man ju också trän omkörning mm samt tala om hur man upplever varandra i trafiken.
Zofiacecilia 2011-08-25 18:47 ! Citera #
Väldigt bra ide :) synd att inte jag heller bor i stockholm, hade annars varit på detta förslag lätt ;)
slammaren 2011-08-27 09:16 ! Citera #
Zofiacecilia
väldigt bra ide :) synd att inte jag heller bor i stockholm, hade annars varit på detta förslag lätt ;)

Haha efter 6 månader kommer du :P, hon har säkert hittat någon.
Generellt sätt så tycker jag att det här sånt här man borde se mer utav. Men, risken finns att de som kör tillsammans börjar att skoja med varandra och överestimerar sina kunskaper vilket kan leda till trafikolyckor.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest