Start > Körkortsforum > Ge upp eller?

Ge upp eller?

Gäst 2011-08-20 16:59 ! Citera #
Var också nära att ge upp många gånger efter alla bråk o alla tårar nu skrattar jag åt mig själv och inser att det e jätte rolig men en sak som hjälpte mig är att ha alltid musik på då slappnar jag till nervositet släpper , en bra tips och automat bilen har jag tillgång också till men jag kan inte tyvärr köra den .för min del e de ologiskt att inte ha kopligen
Immanuel 2011-08-24 00:10 ! Citera #
lillis
Jag har kört 11 lektioner på körskola och växlar ibland bra, men oftast blir det fel. Jag blir frustrerad. Jag vet inte om jag ska fortsätta. Min lärare är också det. Ska jag fortsätta till 10 letioner till och sen om det inte lossnar, så ska jag sluta då? Jag har i dagsläget ingen att köra med. Och jag är inte rik....

Har du någonsin testat att ”låtsas växla” medan du sitter hemma eller ligger på sängen?
med ”låtsas växla” så menar jag att du föreställer dig växellådan framför dig, och linbildar att du sitter i en bil och växlar? Brukade ”låtsas göra något” om jag gjorde dåligt på den saken och då fastnade det i huvudet tillslut.
Zofiacecilia 2011-08-24 17:56 ! Citera #
Tycker inte du ska ge upp, tillslut lossnar det, jag lover. men som sagt läs på riktigt hur man ska göra och lär in ordningen, alltså vad man ska börja med när det tillexempel gäller att växla ner till tvåan eller ettan vid sväng. om du i allmänhet har svårt att få i olika växlar rekomenderar jag att du testar att lägga i olika växlar medans bilen står still så slipper du känna dig stressad. då kan du göra det i din egen takt och verkligen kännna efter vart de olika växlarna ligger. lycka till :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo