Ge upp eller?
Jag har kört 11 lektioner på körskola och växlar ibland bra, men oftast blir det fel. Jag blir frustrerad. Jag vet inte om jag ska fortsätta. Min lärare är också det. Ska jag fortsätta till 10 letioner till och sen om det inte lossnar, så ska jag sluta då? Jag har i dagsläget ingen att köra med. Och jag är inte rik....
Jag tycker inte att du ska ge upp, för vissa tar det längre tid för andra lite kortare.
Ett tips! Plugga, plugga, plugga! Läs på och var förberedd innan körningarna. Det kommer du spara mycket pengar på.
11 lektioner är ju inte så mycket? Om man inte kör mycket privat så är det nog inte lätt att komma undan med mindre ens om man har lätt för att lära sig.
Jag skulle rekommendera att du fortsätter. Försök att mentalt gå igenom det moment som är svårt mellan gångerna. Det sätter sig till slut, det kan jag nästa lova. Tänk på att om du avbryter körningen nu så kommer du antagligen behöva ta om ganska mycket lektioner om du tar upp det igen om några år och har glömt av det mesta. Så rent ekonomiskt är det nog bättre att göra klart nu. Du kommer ju ha körkortet i många år så det är en ganska bra investering.
Jag tolkar det som att du menar att din lärare också visar frustration? Det är ju inte bra, läraren ska ju lösa problemet om du inte klarar det. Om du tycker handledaren är väldigt negativ så du håller på att tappa motivationen kanske du ska överväga att byta. Men börja med att säga det kanske ”jag vet att jag har lite svårt med växlingen, vi kan gärna ta ett tag på en parkering och öva på det, men du är lite väl negativ ibland, försök nämna det jag gör rätt också”.
Kan du köra privat ska du självklart ta alla chanser att öva på just det som är svårt, hitta en avskild väg och bromsa ner, accelerera, med korrekt växling en massa gånger.
Du trafikskolorna vet bra hur man tjänar pengar om du har möjligheter kör mycket hemma sen det som inte är tillräckligt tydligt hemma det tar du med trafikskolan dom är i princip väldigt bra på att besvara på såna frågor lycka till
Körkortsfrågan om att ge upp eller ej är en av dem vanligaste tankegångarna man har som ung (och även vuxen) i denna utbildning. Så jag informera dig om att du inte är ensam om att känna frustrationen.
Som du kanske vet är alla olika och alla har olika metoder och tillvägagångssätt att nå sina mål på. Är det så att din lärare verkligen är frustrerad på riktigt så tycker jag du först ska prata med denne. Jag vet av egen erfarenhet att via sin egen frustration kan man lätt få för sig att andra i ens omgivning också blir frustrerade och därmed kan man mer eller mindre få för sig på ett eller annat sätt att ens lärare är frustrerad. Jag tror inte att din lärare personligen är frustrerad på just dig..för jag lovar dig att du inte är den första eleven som suttit med i bilen och som körlärare får man vara beredd på att alla inte är vana vid bilkörning och att man tar till sig kunskaperna efter sin förmåga. Hänger du med?
Du ska inte ge upp nu. Håller med föregående talare om att det är en investering i livet. Det kommer alltid finnas perioder av frustration och nedgångar i vad du än tar dig an. Se det som en del av körkortsupplevelsen bara
Heja dig!
Tycker absolut inte att du ska ge upp. Tänk på all möda du lägger ner för att komma någon vart i körkortsutbildningen, visst hade det varit synd att bara ge upp så där? Vi alla människor utvecklas individuellt och lär sig på olika sätt, just därför är det viktigt att man är medveten om att vi alla är olika och att det tar sin tid för var och en. Jag har inte tagit körkortet ännu, men är på god väg och jag kan säga att jag har känt mig i din situation. Det kommer med tiden och när det väl gör det kommer du att inse vad barnslig du var eftersom att du en gång ville ge upp för något så fånigt!
Jag känner väldigt många som har haft svårt för körkortet, men till slut lyckades allihop klara både teoriprovet och uppkörningen. Så det är bar att kämpa kämpa och kämpa!
All möda och ansträngning är värt det hela för vägen till körkortet! Till slut blir man nöjd och tänk dig så fri man kommer känna sig med ett körkort i handen!
Håller tummarna för dig!
Tack för era svar.
Men jag känner nu att gränsen är nådd. Jag är nu på 25 lektioner och har inte blivit bättre. Jag är helt slutkörd av kämparglöd. Så ledsen att jag inte klarar det. Funderar på automat för att inte ge upp helt. Är det så dåligt med automat-bilar i samhället? Många säger till mig att det ska jag inte ta, för ska du söka jobb, så kan du inte köra alla bilar. Ja, jag vet det. Men vilket är bäst då? Jag kan inte rå för att mitt tålamod bärjar ta stryk.
Jag tycker inte att du ska ge upp, jag skulle begära att få byta körlärare om jag var du, eftersom det verkar bli frustrerat er emellan.
Jag själv körde från början med min farbror som jobbar som körlärare på ett fordonsprogram och det gick hur bra som helst, sedan när jag började köra med min mamma blev både jag och hon irriterae om jag gjorde fel. jag körde sedan kortare stunder med mamma och mer med farbror sen tillslut försvann irritationen. därför är mitt tips att testa byta körlärare för man ska inte ge upp, lycka till!
Jag har haft riktigt skitiga dagar om omgångar jag med.. får mig att vilja ge upp men när jag väl har en bra dag och lär mig något nytt är jag tacksam för att jag inte gav upp. Kämpa på !
Jag har inga direkta problem med växlandet men jag har begränsat med både pengar och tid så efter 15 lektioner så övergick jag till automat. Jag tänker så här, jag får ett relativt billigt körkort jämfört med om jag skulle köra manuellt ca 30 lektioner jämfört med 50-60. Jag har ingen att övningsköra med och äger ingen bil. När jag väl har mitt automatkort så kan jag hyra automat-bil och övningsköra med mig själv till jag har rutin och flyt. Nästa sommar kan jag om jag vill ta körlektioner på manuell låda. Bättre så för mig i.a.f. OBS. Det är jättestor skillnad på att köra automat, man slipper alla dessa motorstopp, draglägen där man rullar bakåt, växla till fel växel i fel tid. I en automat är det i stort sett bara att gasa och köra.
Senaste foruminläggen
Rubrik