Start > Körkortsforum > KÄRRINGSTOPP under uppkörning

KÄRRINGSTOPP under uppkörning

lillnilla 2011-06-20 21:50 ! Citera #
Jag har hört att det är okej att råka ut för ”kärringstopp” under uppkörningen..stämmer det?
Gäst 2011-06-21 13:38 ! Citera #
Aa det stämmer, men jag tror det är bara om man kör Trafikverkets bil, då det tar lite mer tid att lära sig på ngt nytt.
Ryssfemma 2011-06-24 05:09 ! Citera #
Det stämmer, får du kärringstopp t.ex när du kör ut från parkering eller när det grönt är det lugnt.
Men är det en dum kärringstopp som att du svänger på 20 sedan växlar till 3 och släpper kopplingen
fort, ja då orsakar man risk för korsande trafik och då kan du förstå konsekvenserna.
Johanmc 2011-06-25 12:34 ! Citera #
Sådant brukar vara upp till inspektören att avgöra.

Beror helt på när det händer, kan vara OK, men kan också visa på att du inte hanterar fordonet korrekt, allt enligt inspektörens bedömning.
Gäst 2011-06-25 19:52 ! Citera #
lillnilla
Jag har hört att det är okej att råka ut för ”kärringstopp” under uppkörningen..stämmer det?


Ja det stämmer. Sedan kan det hända att du får frågan ”varför fick du motorstopp för”? Och då ska man vara ärlig. Säg som det är. Du var antagligen nervös och fick för mycket att tänka på om det nu var så.

Sedan beror det också på var någonstans du råkar ut för motorstopp. Är det alldeles i början av uppkörningen så håll huvudet högt och fortsätt köra! Tro på dig själv och din förmåga.

Lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov