Start > Körkortsforum > Kuggade min första uppkörning …

Kuggade min första uppkörning idag

Lolieh 2011-06-15 11:21 ! Citera #
Tja , tänkte bara skriva av mig lite :) ,idag hade jag min uppkörning som jag spänt väntade på . jag har kört mycket på bilskolan och hemma , teorin satte jag fint igår med 61 poäng (synd att de inte spelar någon roll vilken highscore man får :D ) iallafall.. jag åkte upp till uppkörningen , min lärare bad mig sitta kvar i bilen för att vänta på uppkörnings snubben , min lärare lämnar bilen och jag sitter kvar.. under tiden jag väntade på han satt jag och dubbelkollade på alla knappar i bilen och testa lite saker. sen kommer han , han kommer in och hälsar och sätter sig ner, går igenom vad vi kommer gå efter idag, och de visade sig att det skulle bli landsväg och lite stadstrafik . vi åker iväg och jag känner på mig att allt går fint! inga oroande kärringstopp eller så , vi glider ut mot landsvägen som har hastigheten80km/h jag kör ganska lugnt , låg i 60-65 ,det var inte så mycket bilar bakom mig , det var även väldigt mycket ”varning för korsande cyklister” skyltar längs vägen så jag bromsade in lite lätt ganska ofta när jag kom till en tvär överfart, sen säger han att jag ska vända någonstans.Så jag lokaliserar en liten bussficka av nått slag, bromsar ner (liiite sent kanske) kör in , märker att jag inte riktigt kunde ta ut den svängen , så jag backar och rätar rätt bilen ,sen kör vi ner mot stan , kör lite på motorvägen och så tillbaka. när jag var 2 minuter från slutdestinationen så kände jag , Faan va gött! detta är perfekt , jag har gjort allt heeeeelt perfekt...

men enligt han så var det helt galet, han tyckte jag kollade för mycket i speglarna , att jag höll för omotiverat låg fart, jag sneglar på papret och ser en sisådär 13 kryss på olika underkännande i momtenten. och jag känner att han kanske säger. Vet du vad tänk på dessa saker , och så ska vi se till att du klarar det nästa gång! utan han säger ... Ne du MÅSTE träna , träna träna träna .

så nu känns det som att jag har gått från ”snaaaaart körkort” till 0

Och det känns som att min bilskola har totalt svikigt mig? en massa grejjer som dem aldrig har anmärkt när jag kört med dem , man betalar ju ändå 450 kr för att få åka med bilskolan i 40 minuter.. då tycker man att dem ska ge allt , säga till alla fel man gör och testa en på alla sett..


någon annan som har fått väldigt många fel på uppkörningen men som har några bra tips så man inte tappar hoppet totalt?
Gäst 2011-06-15 13:34 ! Citera #
Ja, det känns jobbigt, jag klarade inte heller första uppkörningen, har dock klarat teorin - fick 57 poäng.
Fick fel på 6 moment med att jag inte kör miljövänligt och inte uppmärsammar skyltarna -det var bara för jag var nervös och hade stress!!
Lycka till nästa gång!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor