Start > Körkortsforum > Klarat uppkörningen!

Klarat uppkörningen!

Ryssfemma 2011-06-14 23:23 ! Citera #
Ja klarade uppkörningen igår på andra försöket, en otrolig känsla!
Första gången kuggade jag för att mitt körfältsbyte var för kraftigt med ratten.

(Linköping)
Jag väntar vid vv’s parkering och så kommer instruktör efter instruktör och väljer sin elev. Jag var sist och så
kommer en man och hälsar på mig, ”Thomas heter jag säger han, vänta lite så ska jag bara hämta bilnycklarna, är inte säker på
vilken det är jag ska använda”. Sen sätter vi oss i bilen och börjar med ID-kontroll och alkoholkontroll som en rutin. Sen frågade han
om jag utfört säkerhetskontroll innan vilket jag gjort som var däcken. Så svara jag ja, motorhuvudet eftersom det vill jag undvika helst.
Så det behövdes ingen säkerhetskontroll och vi gick ut och körde, backade ut fint med hänsyn till andra bilar som körde vid parkeringen.
Körde på Landsvägen så fick jag ett uppdrag av att svänga till vänster, men han ändrade sig och sa höger till Berga. Jag själv svängde inte
in och det blev en pinsam tystnad medans vi körde. Körde in i nästa korsning och körde bland ladorna där och fick ett uppdrag av att vända.
U-Sväng var ett alternativ men valde att backa runt hörn med förhoppningar om att jag inte skulle bli testad på det igen.

Så körde vi tillbaka och in på motorvägen samt lite stadstrafik i Linköping. Sen frågar han om jag hittar tillbaka till vägverket som följer samma riktning
som Sjukhuset och lite senare Garnesonen. Så svara jag ja eftersom jag har övningskört privat en hel del och kan vägarna. Så parkerar jag fint och så
är det tyst någon minut. Då frågar han varför jag inte svängde in till Berga tidigare i landsvägen, mitt svar var att det var en stor resebus med väldigt kort avstånd
och det krävdes en kraftig inbromsning eftersom jag fick informationen för sent. Och att jag bedömde det med säkerhetsskäl för det fanns risk för att bussen skulle
krocka bakifrån. Då säger han: ”Ok, ditt prov räcker..” så tror jag att ”inte” skulle vara ordet, men det var, ”ditt prov räcker för godkänt, tänk på att ha blicken lite högre
upp i framtiden”. Så fick jag pappret och glädjen spred sig runt hela kroppen, skakade han fick pappret och gick ut från bilen. Med glädje fick jag bilnycklarna från
farsan och vi körde hem.
villhakorkort 2011-06-18 01:02 ! Citera #
Jag kan bara säga grattis, jag hoppas verkligen att jag får en sådan handledare.
Man har ju hört att det finns griniga handledare, vilken känsla det måste vara!
Jag hoppas att jag får uppleva detsamma den 5:e Juli!
nervöööööös 2011-07-13 20:23 ! Citera #
Ska köra upp imorgon i linköping... själv bor jag i sthlm och har aldrigsatt min fot i Linköping... har ni några tips? vad ska jag tänka på? kuggat två ggr i Farsta på ”skitgrejer”, och körningen är det inga problem me.

Tacksam för svar
Natta 2014-05-29 21:24 ! Citera #
Hur gick det i Linköping?? Bor också i Stockholm och har kuggat på samma ställe som du, i farsta. Tänkte också göra mitt nästa körprov i Linköping men aldrig varit där så tänkte fråga hur trafiken/vägarna är och så???
SGW 2014-07-08 16:46 ! Citera #
Natta
Hur gick det i Linköping?? Bor också i Stockholm och har kuggat på samma ställe som du, i farsta. Tänkte också göra mitt nästa körprov i Linköping men aldrig varit där så tänkte fråga hur trafiken/vägarna är och så???


Har du redan kört upp eller vill du ha tips på vanliga fallgropar?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest