Start > Körkortsforum > Angående uppkörning!

Angående uppkörning!

Nervöskille 2011-06-14 14:26 ! Citera #
Hejsan!

Nu är det så att jag har uppkörning och skrivning mindre än 1 månad!

Och jag är något så sjukt nervös, tänkte därför höra lite med er, vad som är bra att tänka på och det, så kanske nervositeten sjunker, för är jag redan nervös nu, så vill jag som sagt försöka lugna ner mig tills de är dags, så jag inte skakar och darrar bakom ratten!

Jag ska köra upp i Vilhelmina, och jag bor cirka 15 mil därifrån, har absolut ingenaning om hur det ser ut eller dylikt, vad som är bra att tänka på, vilka övningar är det 100% att man kommer få göra, och lite sånt!

Förmodar att det inte räknas som fusk ifall jag får tips på vad som kommer, då jag ändå måste visa att jag kan det när jag väl är där uppe!

Iallafall, så kör jag varannan dag, och senaste dagarna har jag pluggat mycket, samt övat mycket på backning då jag kör bil, fickparkera klarar jag nästan till 100%, samma sak gäller de och backa slalom, jag fick nyss 55 rätt på bonnierstrafikskola 2011, så de känns ganska bra, eftersom jag har såklart mer och plugga på, men vill som sagt ligga runt 60 innan jag känner mig riktigt självsäker!

Men som sagt, vad bör jag tänka på nu vid uppkörningen, vad bör jag plugga på till teorin, vad bör jag öva som mest på nu sista tiden då jag kör bil?

Tack så mycket på förhand!

MvH Sebastian
asd 2011-06-14 15:27 ! Citera #
Tja!
När det gäller teorin så är det bara o plugga in allt, det är så himla slumpmässigt ändå. Det gjorde jag iaf, pluggade precis allt och klarade med 52 poäng på första försöket.

På uppkörningen ska du bara visa upp att du är en säker bilförare. Jag kuggade igår på att jag inte kollade döda vinkeln tex, kom ihåg massa sånt!

Lycka till!
Gäst 2011-06-14 15:56 ! Citera #
Säkerhetskontroll kommer du garanterat att få göra! ;)
Ryssfemma 2011-06-14 23:28 ! Citera #
Guest
Säkerhetskontroll kommer du garanterat att få göra! ;)

Sällan en fullständig säkerhetskontroll, en liten del brukar det vara. T.ex kolla däcken eller bromsarna.
Tänk på att små säkerhetskontroller kan innebära att du bör förklara varför du gör det du gör, till exempel
med däckens mönsterdjup och lufttryck.
Nervöskille 2011-06-16 13:31 ! Citera #
Gäst
Säkerhetskontroll kommer du garanterat att få göra! ;)


Oj, det hade jag helt glömtbort o plugga på, ska genast skriva ner vad man ska köra och ut på mors bil och testa lite!

Tackar! :)
Gäst 2011-06-17 19:16 ! Citera #
Och kör inte 70 på en 90 väg för då kör du för fort!
Ryssfemma 2011-06-18 01:57 ! Citera #
Guest
Och kör inte 70 på en 90 väg för då kör du för fort!

Sakta menar du?
thema 2011-06-19 21:14 ! Citera #
Antar att det bara finns ett Vilhelmina och det är det i Västerbotten. Vart bor du när du ska köra upp där men aldrig varit där?
Vilhelmina är inge stort, finns endast ett trafikljus, ingen rondell eller så. Glöm inte bort högerregeln!
Antar att ni kommer köra lite utanför Vilhelmina också, alltså landsvägskörning, så tänk på att du ska kunna vända (t.ex. på en parkering) på ett säkert sätt för att köra tillbaka igen.

Jag fick 62 på teorin. Köpte frågorna som finns på den här sidan och pluggade bara med dom, samt körkortsboken.
Gäst 2011-06-22 18:47 ! Citera #
Ryssfemma

Sakta menar du?


nej jag blev kuggad för just det och han sa att jag körde förfort.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov