Start > Körkortsforum > Uppkörning nr 2

Uppkörning nr 2

Aldhisslan 2011-06-14 09:38 ! Citera #
Hej!

Körde upp igår i Jakan, använde min trafikskolans bil. Glömde att ha beredskap när jag passerade ett stillastående fordon samt att jag hade för dålig koll åt sidorna (döda vinkeln osv). Så jag blev underkänd.

Bokat nytt prov imorgon, för läraren tyckte jag verkligen var körmogen, men som sagt, klarade inte det jag skrev.
Den här gången tänker jag välja att låna bil av vägverket, då det var PÅ TOK för dyrt att låna trafikskolans. Lär mig lätt en ny bil, har kört med tre olika bilar i alla möjliga storlekar.
Hur ser det ut inne i motorn på Volvo V50? Försökt hitta bilder för att plugga in de olika behållarna lite snabbt, men finner inget.
Har även hört att bilen ska vara 6-växlad, något jag bör tänka på?

Mvh
Aldhisslan
Ryssfemma 2011-06-14 23:38 ! Citera #
Aldhisslan
Hej!

Körde upp igår i Jakan, använde min trafikskolans bil. Glömde att ha beredskap när jag passerade ett stillastående fordon samt att jag hade för dålig koll åt sidorna (döda vinkeln osv). Så jag blev underkänd.

Bokat nytt prov imorgon, för läraren tyckte jag verkligen var körmogen, men som sagt, klarade inte det jag skrev.
Den här gången tänker jag välja att låna bil av vägverket, då det var PÅ TOK för dyrt att låna trafikskolans. Lär mig lätt en ny bil, har kört med tre olika bilar i alla möjliga storlekar.
Hur ser det ut inne i motorn på Volvo V50? Försökt hitta bilder för att plugga in de olika behållarna lite snabbt, men finner inget.
Har även hört att bilen ska vara 6-växlad, något jag bör tänka på?

Mvh
Aldhisslan

Den v50’n jag körde med var 5-växlad, fast det finns ett antal modeller som är 6-växlade. Använd 6:e växeln när motorn låter som att den vill ha en ny växel, alltså varvtalet. Skulle tro på 65-75km/h.
Sen om det är 6-växlad kan du hoppa mellan växlarna på ett smidigt sätt i motorvägen. Med 2:an gasar du till 60, byter till 4:an och byter till 6:an vid 80-90.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
1
I går 22:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor