Start > Körkortsforum > Studieteknik

Studieteknik

antew 2011-07-11 19:05 ! Citera #
Jag har läst ut boken 2 ggr nu och jag känner att det var det bästa för mig. Men för andra kanske det är bättre att plugga på körskolan. Det gäller bara att hitta det man själv tycker är skönt.
Chippe 2011-07-16 22:20 ! Citera #
Jag håller med linnda om att sammanfatta det man läst. Själv sammanfattar jag genom att skriva ned rubrik/kapitel och därefter sammanfatta det viktiga. Körkort online har ofta markerat med fet text vad som är viktigt och på liknande sätt skriver du ned stödord så att du kan berätta för dig själv vad som gäller, och inte bara stödorden då. Detta är en teknik som funkar för alla men jag har även upptäckt att man lär sig väldigt lätt om man läser teori parallellt med övningskörningen. Dyker en situation upp eller tex ett vägmärke du nyligen läst om så sitter det.
malina 2011-07-20 19:57 ! Citera #
Alla har ju såklart olika inlärningsstil, men för mig funkar det att läsa boken och göra anteckningar i ett speciellt häfte. Sedan kombinerar jag det med att göra tester för att se hur mycket jag lärt mig och läser extra på det som jag har fel på.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov