Hej, vilken, enligt er, är den bästa studietekniken när det gäller körteorin?
Hur gjorde ni? Läste körkortsboken tusen ggr? Pluggade stoppsträckor och statestik?
Gick ni på teorilektioner? ge mig alla tips ni har!
Den bästa studietekniken som man själv är inte alltid det optimala för någon annan men sjävklart kan man i ett forum dela med sig av sina tips för att inspirera andra vilket jag vill göra.
Bästa studietekniken bygger på hur man själv mår. Att lyssna till sitt inre och gå på den sinnestämningen som är för stunden. Det är inte alltid man vill sitta på sitt rum och plugga. Jag tycker om att att plugga när det är knäpptyst för då får jag sinnesro. Att ha musik till läsningen fungerar inte då man är så musikglad som person att man istället börjar fokusera på vad som sägs i låten istället.
Läs inte hela boken. Ta kapitel för kapitel och det bästa är också om man till exempel håller på med att lära sig fickparkera i praktiken så är det riktigt bra om man befinner sig på det kapitlet dessutom. Våga bläddra tillbaka och gå igenom gamla moment för att fräscha upp minnet.
Försök se det som att det här också är skolan. Bara det att DU har chansen att välja om du vill gå på teorilektionerna eller stanna hemma och lära dig på egen hand. Känn efter. Det är det bästa.
Ta små pauser och gör något annat. Sträck på dig, pröva olika platser att sitta på när du pluggar. Vad känns bäst? Själv har jag med mig körkortsboken var jag än är på väg för att så fort det finns möjlighet så tar jag upp boken och läser lite. Varje ledig stund är dyrbar och jag vill inte försumma en enda minut av pluggtid för att ta körkortet.
Är du en sådan som klarar av att sitta i bilen och läsa så ta med och läs i boken! Jag brukar göra egna frågor utifrån de svar som står i boken redan.
Man ska inte kolla på vad majoriteten har för sig. Absolut inte. Följ ditt sätt och dina metoder så ska du se att du får ut det bästa av körkortsutbildningen.
Good luck!