Start > Körkortsforum > Någon som nyligen haft uppkörn…

Någon som nyligen haft uppkörning?

Gäst 2011-05-27 12:37 ! Citera #
Funderar lite på hur hårda de är på Eco driving? Har frågat många jag känner men de flesta hade inte Eco driving när de körde upp. Om ni kuggat på den delen vad kuggade ni på? Min körskolelärare är enbart noga med onödiga stopp och att inte accelerera för mycket innan uppväxlingen. Så jag funderar på om det är mer man behöver tänka på?
emraan 2011-05-27 14:03 ! Citera #
De kollar ganska mycke på det, men när jag körde i tisdags så vet jag inte ens om han kollade(men det gjorde han säkert). jag körde vanligt 1 2 3 4 5 hoppade inte över växlar men jag accelerarde inte kraftig körde försäktigt och klarade de. men det beror på hur du kör med, det kan va nångon lärare som är jättenåga med eco driving. men jag säger kör försäktig och bra så klara du vet

MHV/Emran
Gäst 2011-05-27 14:57 ! Citera #
Hoppas jag inte får någon som är noga med det då. Så mycket har jag inte kört Eco drivning. Har ju inte tid att kugga heller så det vore synd om man får någon som är noga.
... 2011-06-01 19:40 ! Citera #
Herregud jag körde upp i Katrineholm och de är stenhårda på eco driving. Om de ser dig inte hoppa över växlar så är chansen stor att du kuggar för att eco driving är en viktig punkt som de kollar på. Okej, de beror ju på inspektören och platsen. Men jag vill bara varna dig att ha bra planering och kör inte så snabbt. Men de skadar inte att kunna eco driving.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
1
I går 22:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov