Start > Körkortsforum > Tips inför Halkbanan

Tips inför Halkbanan

Gäst 2011-05-24 18:48 ! Citera #
Jag ska köra halkbanan snart och har ingen exakt koll på vad som ska göras. Är det något speciellt man ska tänka på när man kör? Finns det något jag kan förbereda mig på? Vill gärna ha så många tips och funderingar som möjligt.
emraan 2011-05-24 19:25 ! Citera #
Nja. det är inte så svårt som du tror. tänk på vad han säger till dig vilka hastigheter du ska hålla och sånt. kan säga att du kommer tycka att det är jättekul
bajen12 2011-05-27 23:52 ! Citera #
Bara att lyda order så kommer det gå bra :)
MBD 2011-06-03 11:57 ! Citera #
Som andra sagt så är det viktigaste att följa anvisningarna du får. Det viktiga är inte att göra rätt (alltså att undvika sladd osv), utan att du får känna på hur det känns att få sladd, köra av vägen etc. Jag var ganska nervös på min halkkörning och ville få den överstökad. Så här efteråt önskar jag att jag hade slappnat av mer och testat lite fler olika tekniker för att undvika att köra på ”älgen” osv. Du får ju ingen mer chans att träna innan du faktiskt är ute i dåligt väglag.

Så ta det lugnt, följ anvisningarna och se det som ett gyllene tillfälle att lära dig hur du hanterar bilen på hal vinterväg!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov