Start > Körkortsforum > 2 frågor. 1.Backa runt hörn i …

2 frågor. 1.Backa runt hörn i korsning? 2”Som ett T”?

Vallås 2011-05-24 15:08 ! Citera #
Ngn som har erfarenhet av detta?

1 När man skall backa runt ett hörn,får man även göra det i gatukorsn.?

2. När man ska backa in på en parkering,då det är tätt med bilar ,stämmer det att man då ska ”ställa sig som ett T”vid bilen bredvid min park.ruta?Alltså att min bil o den andre ”bildar”ett T .

//Tack!
MBD 2011-06-03 11:22 ! Citera #
De gånger jag har fått backa runt hörn har det varit i gatukorsningar i bostadsområden. Ofta blir man väl ombedd att göra det i samband med att man ska ”vända på bästa sätt” om man kört fel.

Att backa in i en ruta har jag fått lära mig att göra genom att placera bilen sidledes vid den tomma rutan (i mitten), vrida ratten helt och svänga ut ca 3 meter, och sen vrida ratten år andra hållet och backa in. Funkar bra.
trick1 2011-06-13 19:33 ! Citera #
Det har varit samma sak för mig, ganska otrafikerade (om man kan säga så...) kors i bostadsområden. Men du måste ju naturligtvis ha nogran uppsikt trots detta, detta läggs det stor vikt vid! Och som sagt, själva poängen är att du ska vända om du råkat köra fel eller liknanade! :)

Din andra fråga förstår jag inte riktigt? Jag har iallafall aldrig hört talas om det du beskriver... Men ställ den gärna igen så kanske jag eller någon annan har koll! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor