Start > Körkortsforum > Reglers namn

Reglers namn

Gäst 2011-05-24 13:32 ! Citera #
Då jag inte går någon teoriutbildning på körskola, lurar jag på hur viktigt det är att kunna reglers olika namn.
Jag är bekväm med tillämpningen av de olika reglerna, men tycker det känns onödigt att plugga in just regelns namn, då det just är, ett namn.

Ni som gjort teoriprovet - kommer det frågor i stil med ”Vad innebär utfartsregeln?”.
Det kan ju hända att jag svarar fel om jag inte får frågan i situationsform och kan utgå från ett specifikt moment. Och det vore onödigt. Då lägger jag nog hellre 30 min extra på att plugga in de där stackars namnen.
emraan 2011-05-24 15:40 ! Citera #
Nja så där. men det är bra att kunna de ändå tycker jag.
Ante 2011-05-31 20:01 ! Citera #
Kom inget sådant för mig. Bara fråga om tillämpningen
Ante 2011-05-31 20:02 ! Citera #
Alltså tex: ”En bil körut ur parkeringen, vad gör du?”
LimeHurricane 2011-06-14 14:18 ! Citera #
vahlrona
Då jag inte går någon teoriutbildning på körskola, lurar jag på hur viktigt det är att kunna reglers olika namn.
Jag är bekväm med tillämpningen av de olika reglerna, men tycker det känns onödigt att plugga in just regelns namn, då det just är, ett namn.

Ni som gjort teoriprovet - kommer det frågor i stil med ”Vad innebär utfartsregeln?”.
Det kan ju hända att jag svarar fel om jag inte får frågan i situationsform och kan utgå från ett specifikt moment. Och det vore onödigt. Då lägger jag nog hellre 30 min extra på att plugga in de där stackars namnen.

Jag kan tänka mig att det kommer frågor på begrepp, t.ex. ”Hur ser en spansk sväng ut?”, men annars är det väl tillämpningen som är det viktiga. Har dock inte gjort provet så lita inte på mig 100%. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor