Billigare på vintern?
är det billigare att ta körkort på vintern än sommaren ? tänker att dom har färre kunder på vintern och inte kan ta höga priser då
På min trafikskola finns det både jul och sommarerbjudanden där man kommer blilligt undan med många 100 lappar
Beroende om du bor i liten eller stor stad tror jag det kan finnas större möjligheter för dig att pruta under vintern. Konkurrensen mellan trafikskolorna är ju rätt stor.
Äh jag vet inte men det skadar verkligen inte att testa.
Nej det är oftast inte billigare.
Det är inte billigare vad jag vet. Skulle nog inte tro det, och har sett att många trafikskolor har stängt under vinterhalvåret :P
Nja... konstigt nog kostade det 440 kronor för 40 minuter på ”min” körskola, och nu på sommaren kostar det endast 400 kr per 40 min.
Man kan väl tänka sig att de måste ta mer på vintern för att bilarna drar med om de kör med dubbdäck, hehe?
Kan de inte ta betalt tror jag hellre de stänger ner, de snåljåparna, tyvärr.
På min skola är det samma priser året om, men du kan ju alltid fråga på din och hoppas.
Samma priser på körskolor gäller hela tiden om inte ngn speciell körskola har specialpris på sina lektioner.
Vad jag vet i större städer, eller iaf där jag kör så är det samma priser året runt.
Har inte märkt av något paket som hör ihop med årstiden.
Senaste foruminläggen
Rubrik